onsdag 7 januari 2015

Att äntligen få ta fram det nya.

Nu har julen även försvunnit hos oss.

Vardagen är ett faktum, nu är det slut
på alla lediga sköna dagar och då kommer snön.

Synd om alla barn, men jag blir glad för jag gillar ljuset
och renheten.

Innan jul hade jag köpt nya lampfötter och nya skärmar.
Dottern tyckte att mina lampfötter som jag 
hade var alldeles för låga.

Så jag beställde nya från den här butiken
och när jag väl fick hem dem, var det dags att ta
fram alla julstjärnor, så jag har troget fått vänta,
men idag är de på plats mina nya lampor.

Var även tvungen att köpa nya blommor, hade haft mina
doftschersmin i säkert 10 år och dom var inte fina längre.
Så jag hittade så fina blommor hos vår lokala trädgårdsmästare.
 Hoya som är en typ av porslinsblomma och är väldigt lättskött.


 Även kuddarna kommer från den här butiken.







Nu är bara frågan vad jag ska göra med mina gamla blommor.
jag har verkligen svårt att kasta blommor om det finns liv i dom.
 
Jag får fundera ett tag och se vad jag ska göra med dom.

Hur gör ni?
Kastar, ger bort eller slänger?


Ha en skön dag allesammans.

Kram Helena

16 kommentarer:

Sallys hus sa...

Åå så fint det blev Helena!
De där var riktigt fina och värda att vänta på.
Jag slutar typ att vattna..hehe...;)
Kram vännen

Villa Ryttarängen sa...

Vad fint det blev. Fina är elementskydden också. Är dom hemma gjorda eller köpta? Jag har svårt att kasta blommor som lever, har därför alldeles för mycket. Kraam Pia

Bara MammaMilla sa...

Jag brukar ställa ut de växter jag tröttnat på i tvättstugan. Där glömmer jsg ofta bort dem och sedan gör det inte så ont att slänga dem ... ;) Ha det gott! Kram Camilla

HOUSE of ADELA sa...

Jättesnyggt nu och fräscht!
Kul med nya lampfötter och fräscha blommor;) Här är julen kvar än några dagar,jag tycker det är så mysigt och nu när det kom snö igen så känns det ok. Men efter helgen så får det bli vår här i våningen med;)
Jag slänger nästan aldrig nåt utan skänker om någon vill ha.

Kram
Adela

Hem & Trevligheter sa...

Snygga lampor och så fint med lite högre lampfötter. Jag skulle behöva ett par sådana hem hit då vi har gigantiska fönster.

Kram Linda

Nilla Q sa...

Inga problem med blommor här, de hålls aldrig vid liv så länge att de ser slitna ut! Slänga och köpa nytt, det är vad som gäller här:) Har faktisk köpt nya idag, får se hur länge de klarar sig...
Jättefint hos dig, ser så mysigt ut!

Kram Pernilla

anettan sa...

Super fint. Jag håller aldrig mina blommor vid liv speciellt länge så de kastas. Kram Anette

Milla sa...

Jag brukar klippa ned en del blommor (tex doftranka) och se om de kommer igen. Jag har rn hoya som plötsligt efter flera år började blomma helt galet Maken fick en allergichock o jag fick ställa ut blomman tills den blommat klart 😄 Den doftar starkt! Kram Milla

Unknown sa...

Jag upplever samma problem som du angående blommor:) slänger oftast ändå. Angående shower, (jag svarade hos mig) så rekommenderar jag showen vi såg i förra veckan -livet är en schlager -, skrev om den på bloggenhttp://inredningochguldkanter.se/livet-ar-en-schlager/
snart ska vi se -kom igen Charlie . jag vet inte om den är bra men jag tror det. Hoppas du får tag i biljetter! KRAM Pernilla

Anna sa...

så himla fint det blev! för mig är svaret enkelt...har mycket sällan några växter som är värda att spara överhuvudtaget ....skulle väl vara julstjärnor då som kan vara sega ibland men de brukar åka ut ändå , utan samvetskval ;) Kram Anna

Anonym sa...

Wow,så vackert ♡ ...
/Kram

Vitae stilo sa...

Så himla fint det blev! Jag har också julat ut men har inte varit hemma någonting så jag har inte hunnit "återställa" allting. Det få bli i nästa vecka för i helgen skall vi fira min äldsta son som blir 25 år ;-)

Kram
Helen

evalevabo sa...

Fräsch snyggt som alltid!
Kram
Eva

Lena - gott för själen sa...

Härligt när man får plocka fram det där nya eller nygamla efter jul. Älskar känslan!

Hihi, känner igen det där med att slänga gamla blommor. Iblanad flyttar jag in dem till kontoret, men ibland biter jag ihop och slänger på "blomtippen" ändå.

Kram Lena

Helenas enkla vardag sa...

Hej Pia! Dom är hemgjorda av min sambo inte svåra alls att göra.?kram

jannice lindell sa...

Gud så snygga kuddar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...