onsdag 16 oktober 2013

Skärpning, och DIY tips



Hej på er!

Gårdagen blev en 
dag som gjorde mig helt slut.

Jag somnade här hemma
vid sjutiden, med en massa 
värktabletter i kroppen.

Men idag är jag med igen.


Sitter och myser med mitt morgonkaffe
tillsammans med tända ljus.


Har nu fått motion på recept. 
Ligger ju lite efter på den fronten,
vilket jag tycker har sina förklaringar.
Inte roligt att motionera med ett Hb på under 95 och risken
att blöda ner allt under promenaden.
Men nu ska jag försöka komma igång igen.

Här kommer lite DIY tips.

 

Med sprayfärg kommer man långt. Sprayade dessa ljusstakar och fatet från Ikea.

Ett enkelt sätt att få in lite mässing/guld hemma.
 



Så nu ska här sprayas. 
Har lite tankar på en del saker som 
jag vill spraya.



Hoppas ni får en bra dag.
Igår tyckte jag att det kändes som det var snö i luften.
En kyla som gick in i märgen.


Kram Helena

45 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig.!

Ojnså lågt HB...Hoppas att du får upp den.
Förstår att du är trött...
äter du järn nu ?
Hoppas att det vänder och får ordning på det.
Så fint det blir nör man sprayar. Mycket kan man förandra utan att behöva betala jätte myclet extra...

Ha nu en skön dag! Kram på dig....

Själv är jag på sjukhuset m b

Unknown sa...

Men söta du, fy så jobbigt du har det, skönt att det är lite bättre idag. Tar du nåt tillskott? Järntabletter är ju bra som jag skrivit en annan gång, men man får vara försiktig med magen, men det vet ju du såklart. Hjälper det med blutsaft tror du? Har ingen direkt verkan på mig då jag har anemi och endast tabletter eller sprutor hjälper.
Kan du inte få en spruta b-vitamin? Det är grejer det :)

När det gäller blödandet så har vi även det gemensamt, alternativen för mig är att äta typ minipiller, så man försöker utesluta både ägglossning och blödningar. Alternativt hysterektomi, men det är jag inte redo för än då jag inte vet om jag är färdig på barnfronten..¨
Är en sådan operation någon du har övervägt?

Visst är det toppen med sprayfärg, älskart! Billigt och enkelt samtidigt som det ger stor förändring =)
Ljusstakarna blev supervackra!

Kram och ta hand om dig,
Catta

Välkommen Hem! sa...

Hoppas du blir bättre av att motionera lite. En bristvara här hos mig också, kommer liksom aldrig igång... Eller så är jag bara slö helt enkelt. :-)
Se upp så du inte sprayar in familjen också!
KRAM!
Judita

anettan sa...

Hoppas du snart mår bättre. Låter inte kul det där. Kram anette

hemma hos lilla mej sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
hemma hos lilla mej sa...

Hoppas att det vänder snart och du mår bättre .Ha en skön onsdag .Kram Rita

hemma hos lilla mej sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lena - gott för själen sa...

Men gud vad snyggt. Jag är så dålig på att komma på såna där saker. Antingen har jag kvar det gamla och blänger snett på det eller så köper jag nytt. Ska försöka öppna den luckan i skallen lite oftare.

Hoppas du snart mår bättre!

Kram Lena

kavallinskan sa...

Ja det var verkligen ett lågt Hb! Hoppas du mår bättre snart så du får komma igång med motionen!
Snygga ljusstakar du har sprayat, bra tips!
Kram viktoria

Lilla Majken sa...

Oj, hoppas att det snart blir bättre. Vad fint det blir när man sprejar. Det måste jag testa.

Kram Therese

Enkel stil sa...

Snygga ljusstakar. Finns dom fortfarande på Ikea. Det är längesedan jag var där. Hoppas det snart blir bättre med dig. Det är trist att inte må bra. Kramar Anita

På Selmas gata sa...

Nej men vad jobbigt du har det:-( Förstår att du blir trött!!

Jättefint blev det med färgen, har också sprayat lite olika saker som plötsligt blir som nya!

Här har vi nedräkning tills valphämtning vi också, längtar sååå:)

Kram och "Krya på dig" (eller hur man ska uttrycka det?) , hoppas du snart mår bättre!

mitt liv som jag sa...

Håller tummarna för att du får upp ditt hb och att du känner att du får så mycket kraft och energi av motionen så att du får in rutin på det.

Så fina bilder du visar! Smart med sprayfärg, det borde jag ta till på några grejer :).

Hoppas att du känner dig piggare idag och har en riktigt bra dag! Kram Jennifer

tinaminastina sa...

Att spraya så saker och ting blir som nya och lite i tiden är ju ett toppentips! Måste försöka få tag på några burkar...biltema kanske? =) Håller tummarna för att du får må bättre och att du får upp ditt låga HB.
Kram Tina

Ninelin sa...

Låter inget vidare. Men promenader är bra för mycket ;-)
Vilket tips med sprayfärg.

Ha en så bra dag du kan.
Kram N

Helens Universum sa...

Vilken bra idé med guld och mässingspray, lite här och där! Snyggt blev det ju också!
Nu får du sköta väl om dig, det där lät ju inget vidare.
Styrkekram Helen

Hemma på Sjuan sa...

Usch vad tråkigt, hoppas du snart känner dig piggare och att HB:et tickar uppåt!
Ang. vår säng så har jag medel på min sida och mannen fast på sin, och som det är nu så passar det oss bra. Kram Suss

Lisa sa...

Förstår att du är trött med ett sådant Hb. Var rädd om dig...Vilka vackra bilder du bjuder på både här och nedan, du har sååå fint.
Ha en bra dag
Kram

No34 sa...

visst är det kul att spraya, dessutom ett billigt och bra alternativ!
Hoppas verkligen att du mår till det bättre snart!
Onsdagaskram från Kate

Anonym sa...

Krya på dig och tack för en fin blogg./Kram Anki

Casa of Mia sa...

Förstår att du är trött, hoppas att du mår bättre nu! Så fint du har gjort, kram

pilotfrun sa...

Oj Helena, det låter inte bra alls. Hoppas verkligen att du får ordning på det snart. Var rädd om dig nu! Lova det!
Kram
Rebecca

Anonym sa...

Krya på dej! Ät rödbetor å persilja så fick jag upp mitt hb! Hoppas d reder upp sej! Kikar in ofta i din fina blogg:)!! Kram jecka Finland

svart vitt och rött sa...

Fy vad jobbigt! Sådant där gör ju att man inte känner för att göra något knappt alls! Hoppas att du får upp ditt hb snabbt nu.

Sprayen brukar ju gå varm här också så jag vet hur kul det är :-) Snyggt som attan blev det hos dig!

Ha det så gott det går!

Villa Frejas bokblogg sa...

Här var det varmare i går än i dag... men ingen snö i luften även om det är mörka moln bitvis.

Sv, men åh, fusk Ldir alltså. Varifrån? Hur ser de ut?

Kram.

Villa Ryttarängen sa...

Usch vilket blodvärde ta hand om dig. Snygga ljustakar, jag tycker om när det är lite höjd. Motionera lagom och att blöda är pest! Jag tog bort livmodern efter mitt sista barn har aldrig mått så bra som nu efter det. Kraaam Pia

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Men stackars fina du..:-(
Låter jobbigt för dig!
Hoppas verkligen du får bukt på det och får må bra igen.

Åh så fint det blev!!!
Tack för tipset och inspirationen.

Stoor Kram

House and Garden by Bia sa...

Så snygga ljusstakarna blev!!!...kul att förändra lite med spray målning ;))...........gillar kopparfärg jag med........hittade en vas på loppis i kopparfärg för 30 kr förra veckan....
kram bia

Home2tiny sa...

Oj vännen, med ett så lågt HB värde förstår jag att orken tryter. Inte lätt att ta tag i träningen när du är så trött. Hoppas du får upp värdena så du sakta men säkert kan komma igång o motionera. Ta hand om dig o ursnygga DIY projekt. Kramisar Tina

Channal sa...

Hoppas du snart får må bra!!

Så snyggt det blev! Nu blev jag sugen på att spraya mässing jag med. Vad heter burken på använder?

KRAM Anna

dianasdrömmar sa...

Var rädd om dig Helena stor kram Diana

dianasdrömmar sa...

Var rädd om dig fina Helena stor kram Diana

Vitae stilo sa...

Hoppas allt blir bra med dig!
Men så snyggt med sprayfärgen, har själv tänkt göra det, men du vet det där med tid.. kan man köpa den någonstans ;-)

Sköt om dig!

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

Sofi sa...

Hej Helena!

Hoppas du snart blir piggare och att du kan komma ut och motionera lite:)

Ljusstakarna blev jättefina!

Ta hand om dig nu!

Stor kram

baraetthem sa...

Det var lågt hb. Var rädd om dig och ta allt i den takt som passar dig. Mysiga bilder du bjuder på idag:)

Kram fredrika

baraetthem sa...

Det var lågt hb. Var rädd om dig och ta allt i den takt som passar dig. Mysiga bilder du bjuder på idag:)

Kram fredrika

TITTILINA sa...

Men fy sjutton vilken jädrans tisdagskväll! Hoppas att du piggar på dig snart och att hb´t går uppåt.

Men du, de där ljusstakarna blev ju supersnyggelisnygga! Var hittar man sån färg?

Kram

Bakom dörr nr. 11 sa...

Ta hand om dig !
Kram Pia

Maria - Wikers Liv sa...

Hoppas du blir piggare snart!
Jo, sprayfärg är ett kul påhitt!
Kram /Maria

Ekenäsliv sa...

Å där hänger den lampan!!! så snygg!
Sprayfärg är en av mina bästa vänner;-)

Hoppas du haft en bättre dag idag. Vet hur de är att äta värktabletter... :(
Va rädd om dig!
Varm kram Anna

Sallys hus sa...

Hej raring!
men blir det inte bättre??
Jag tror kanske jag borde packa ner dig i resväskan och packa upp dig i en solstol.. så du kunde ligga där o lapa sol o drinkar i ett par veckor..;)
Skönt att komma igång med motionen igen. Jag ligger också efter. det känns som om jag håller på att gå av på mitten..:( Så jag lovar!! Massage ska jag absolut se till att jag får.
Vad fina de blev. Hihi.. ja tänk vad lite färg kan göra! det blir som ett gift då man sätter igång. Maken får passa sig så inte han också blir i mässing...haha..
Kram gumman!

Mirre Syr sa...

Uj,uj det lät inte bra! Hoppas verkligen du blir piggare och så fina saker du har gjort! :)

Bodil sa...

Krya på dig din stackare.
Fint det blev med spray färg.
Så mycket man kan göra själv för en billig peng.
Kram Bodil.

Fiona sa...

95 låter ju onekligen lite klent. För att inte tala om motion på det. Men promenader borde ju funka. Hoppas att det rättar till sig snart så att du kan få upp flåset!
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Nej detförstår jag med det HB vill man nog mest sova. Vad fint du gjort dina ljusstakar! Kram Nilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...