onsdag 2 oktober 2013

Dagens fototips.


Hallå på er!

Vilken vacker dag vi har idag.
Jag passade på att ta med kameran på
en fotopromenad idag.

Alla vi som bloggar 
+ många andra som skaffat systemkameror,
vill ju lära sig mer än att bara 
använda autoläget på kameran.

Det finns många kurser att gå,
men jag har två tips till er som vill 
lära er mer.
Det första är
som har många kurser som
bl.a 
Made By Mary, Blondinbella och även Kenza gått hos.
Hon har precis lanserat nya webprogram
i fotografering
och har därför lanseringspriser
tom den 4/10 
Priset är endast 249kr
Så är ni sugna att lära er mer
tycker jag ni ska passa på.

Här 

 kommer ni direkt till kursen.
Jag har anmält mig till två av hennes kurser.




Mitt andra tips är 
där man kan bli
guldmedlem
och bli prenumerant
för 99 kr/mån
Då kan du lära dig både fota
och efterbehandling
i PS, Lightroom, Ilustrator, indesign, elements
och många många mer program.

Du kan anmäla dig

 här




När man väl börjat fota så vill man ju lära sig mer,
eller hur?!

Ha en fortsatt skön oktoberdag.

Kram Helena

En 

Efterlysning 

skickar jag ut till

ÅSA

som vunnit pyjamasen 
hos 
Beach House.
Hör av dig
annars måste jag dra en ny vinnare.
På måndag presenterar jag en ny vinnare om 
jag inte hör något.

32 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Toppentips som alltid hos dig!:)

Kram
Adela

Dagar av lycka sa...

Fina tips du :) Har själv gått kurs hos Emelie och lärt mig MASSOR!!!

Tack för att du lämnade dina fina rader inne hos mig, så att jag hittade hit! Ja tänk, vilken resa vi har gjort. Att ha världens roligaste yrke och ändå inte palla med det. Det är så sorgligt och så himlans onödigt. Resan tillbaka har börjat, men som jag ser det så kommer jag troligtvis aldrig återfå de funktionerna jag tappat...

Massor av kramar /Anna

åse sa...

Fina bilder på dig, fotokurs är kul jag har gått tre och det är verkligen toppen att lära känna sin kamera lite bättre. Moderskeppet är också väldigt bra tycker jag via dem har jag lärt mig en hel del när det gäller photoshop. Må så fint.
Kram

Madame Edith sa...

Härliga fina bilder och du är så vacker!!

Tack för din kommentar tidigare idag hos mig, än så länge är det bara du som kommenterat i det inlägget, bara det visar ju att det är "lite hemligt" och inget man vill tipsa andra bloggare om..

Kram Madame Edith

Mirre Syr sa...

Ja, det finns ju massor av spännande saker att lära sig! Tack för tipsen och fina höstbilder på dig! :)

Bara Sara sa...

Passade på att köpa Emelies kurser som hon bytte ut till riktigt bra pris. De är toppen! Kram Sara

hemma hos lilla mej sa...

Underbara och vackra höstbilder ! Ja i dag har det bara varit så himla fint väder.Ha en skön kväll vännen .Kramar Rita

Villa Ryttarängen sa...

Fin tips! Jag tror maken skulle bli lite putt på mig om jag inte utnyttjade hans kompetens.. Fniss! vilket jag sällan gör. Fina bilder på dig.. Kraaam Pia

Välkommen Hem! sa...

Har tänkt länge och väl på att gå en fotokurs men har liksom inte tid så det där verkar ju helt perfekt!
Tack för toppentips!
KRAM
Judita

dianasdrömmar sa...

Skulle gärna gå en fotokurs men nu börjar jag med inredningskursen :)kram Diana

Livskraft sa...

Vilka bra tips och visst är det så, vill bara lära mig mer i djungeln av foto och redigerings program.
Kram

Lisa sa...

Tack för tipset, ska anmäla mig pronto. Fina bilder, märks att du gått kurs :)
Kram

anettan sa...

Jag skulle också vilja lära mig men just nu känns det mycket....ha en fin kväll. Kram Anette

Anonym sa...

Jag går ju redan fotokurs (typ 3 st:) varav den ena är just Moderskeppet, via högskolan i Jönköping. Gryyyym kurs!
Kram
Rebecca
http://pilotfrun.se

Liw sa...

Bra tips!! :)

Välj mig annars, jag hade inte blivit sur och jag hade hört av mig direkt!!:)

mammaxtre sa...

Jag vill så gärna gå en kurs. Tror dock inte att en via nätet passar mig, jag är lite för trög för det är jag rädd :-)

Så fin du är Helena!

Linda sa...

Tusen tack för tipsen! Ska genast kika in på båda.

Snygg jacka!

Kram Linda

Sallys hus sa...

Hallå fina Helena!
Tack för tipsen..;)
Modeskeppet har jag kikat in till redan och bestämt mig för att bli guldmedlem...hmm.. nån gång...
Det är det där med att ta sig tid.

Vilka fina bilder på dig!

Jag brukar ta lunch ca 12..;)
Passar det dig? 15,15 ska jag vara inne på kajsas skola.
Jag ringer dig i morgon fm..;)
kram Katarina

Sallys hus sa...

modeRskeppet..;)

mitt liv som jag sa...

Det lät som bra tips, de ska jag fundera på för visst vore det skoj att lära sig mer :). Tack för tipsen!
Kram Jennifer

Enkel stil sa...

Tack för tipset! Det ska jag kika in på. Emelie är en duktig tjej. Snygg du är i höstjackan. Ny?
Kram Anita

OddStyle.dk sa...

Fine tips :-)
NY konkurrence, Ny konkurrence :-)))
Ha´ en dejlig oktoberdag - kram OddStyle

Anonym sa...

Och jag som bara fotar med mobilen. Kanske måste ta och skaffa mig en "riktig" kamera för ju mer bilder man tar desto roligare är det ju att få fina bilder.
Kram Pia

Browneyedgirl sa...

Tack för tipset =) Ja att lära sig fota är något man velat ett tag. Fina bilder <3 Kram kram

Ninelin sa...

Fin bild på dig Helena.
Jag är dålig på det där med kurser. Kan själv, du vet ;-)

Kram N

CONCEPT by JESSICA sa...

Tack för tipset, ska jag nog anmäla mig till.
Fin dag till dig, kram

Helens Universum sa...

Tack för alla fina tips, och en väldigt fin bild på dig!
Kram Helen

Anonym sa...

Hej där!!
Kan kanske vara jag som är vinnaren...Skulle ju vara med och tävla men minns inte om jag gjorde det eller ej. Förvirrad ;-) Stod det någon mejladress?
Kram Åsa

Helenas enkla vardag sa...

Hej Åsa! det stod ingen mejladress, men om det är du kanske du gillade BH eller min blogg på FB??
Hör av dig igen.
Kram

Anonym sa...

Hej igen!
Jag gillar BeachHouse på fb sedan länge :-)
Jag kommer inte ihåg om jag var med i tävlingen eller inte, skulle vara med i allafall men minns inte om jag verkligen var det eller ej :-/ Är med i lite bloggtävlingar här och var på nätet så jag glömmer bort vart jag är med och tävlar ibland. Vill ju verkligen inte ta priset från någon om det nu inte var jag...Klantigt att jag inte skrev min mejladress i tävlingen, det hade ju underlättat :-))
Kram

Helenas enkla vardag sa...

Hej åsa! Kolla om du gillat helenas enkla vardag på fb, för då är det nog du som vunnit.
Kram

Anonym sa...

Hej!
Nej, det har jag inte gjort men är inte så aktiv på fb längre.
Usch, vad jag är glömsk...,förlåt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...