fredag 18 januari 2013

Små små justeringar...



Fredag igen!
Härligt med lediga fredagar!

Idag är en sådan där superfin dag,
när snön glittrar av solen!
Man bara känner sig salig, när man tittar på allt vackert,
som finns utanför fönstret!

Tog med mig kameran och kaffet
och gick ut en sväng!

Sedan hamnade bilderna i datorn,
först i photoscape

 Sedan hamnade samma bild i photoshop
där jag justerade på ett annorlunda sätt!



Samma bilder men med olika utseende!

Jag jobbar på med min kurs
och tog och lekte lite till!

Men nu blev det bara i photoshop!

 Originalbilden!


 Här har jag lagt till ett kallt lager!

 
 Här har jag lagt på lite mer rött i bilden!


 Till sist la jag på ett varmt lager!


Det är jättekul!
Men tycker fortfarande att photoscape är lättast att jobba i
och går så mycket fortare än photoshop!

Kanske säger jag annorlunda om ett halvår!

Ha nu en skön fredag alla vänner!

Kram Helena



28 kommentarer:

OddStyle.dk sa...

Du har helt ret, fredage er helt fantastiske isæt hvis man har fri :-) Skønt at have tid til dét man gerne vil...

Smukke og enkle billeder, de taler for sig selv :)

Jeg har haft den smukkeste ridetur i det snedækkede landskab, det er energi til krop og sjæl...

Må du få en fantastisk fredag
Kram til dig

Anna sa...

Fint med varmt ljus!
Ha en skön helg.
Kramar Anna - Mitt hus på landet

Unknown sa...

Av bilderna med kaffet gillade jag den översta bäst! De andra var lika vackra oavsett utseende och effekt =))
Det är ju förbaskat kul att fota, vill väldigt gärna lära mig mer om det, samt ha en ny kamera ;)

Ha en fin fredag och trevlig helg!
Kram Catta

Fröken D sa...

Visst är det härligt att fota nu när ljuset har återvänt!
Härliga bilder, fast i olika utseenden.

Ha en mysig fredag.

Kram
Susanne

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbar dag här med :) inte bara för att det är fredag utan solen skiner också!
Du tar så underbara bilder, jag har varit i kameraköpartagen ett tag men det har inte blivit något än. Är det en Canon EOS 500 du har?
Ha en jättehärlig fredag och helg!
Här ska bilen packas snart och vi styr kosan mot äldste sonen.. :)
Kram
Jessica

svart vitt och rött sa...

Det är så himla kul att experimentera med olika filter och justeringar. Photoshop och Photoscape har båda sin afördelar och nackdelar... jag använder båda programmen, men mest Photoshop nu för tiden :-) Kanonfina bilder du har tagit... den översta är nog favoriten. Ha en go fredag!

Maria - Wikers Liv sa...

Photoscape är bra, men hittar inte gratisversion till mac. Jag tycker nog ändå att originalbilden på din amaryllis är finast!
Kram och trevlig helg!
/Maria

anettan sa...

Vilken skillnad. Ha en fortsatt fin fredag. Kram Anette

Room of karma sa...

Vad duktig du är på att fixa bilder! Vill bara hoppa in och önska dig en fin fredag vännen!

Kram ♥CC♥

Titta in hos Thess sa...

Här hemma har vi oxå haft ledig fredag!!!!
Så skönt att bara få gå och skrota:)))
Vilka härliga bilder!!!
Skulle så gärna vilja ha photoshop men det är ju inte direkt gratis tyvärr,men än vacker dag så:))
Hoppas att du får en fin helg.

Kram Thess

House number 11 sa...

Åh, attans vad du är duktig! Har ännu inte kommit igång riktigt med kursen!
Kram Jenny

Anonym sa...

Ops vilka underbara bilder.
Skulle gärna ha photoshop, men som vanligt orkar jag inte läsa instruktionerna....
Ha en riktigt mysig fredagskväll,
Kram
AC

Hemma på Sjuan sa...

Fina bilder! Gillar den översta. Jag har bara testat lite i Photoscape aldrig Photoshop. Finns mycket spännande att göra med foton!
Ha en fin fredagskväll, kram Suss

Postadress Torslanda sa...

Snyggt! Duktig du är på bildredigering.

CreandoPhoto sa...

Du kommer garanterat säga annorlunda. Lär dig göra macron om du inte redan gör det. Snabbar upp allt betydligt :)

Snygga bilder bjuder du på och det märks att du har tränat :)

Kramar

Änglarnas hus sa...

Jag förstår att du har njutit av dagen! Finns inget vackrare än en solig, krispig vinterdag!
Vackra bilder tog du också!!

ha en mysig helg nu!! Kram kram Sanne

Lena - gott för själen sa...

Vad duktig du är! Fantastiskt vackra bilder. Kul att se skillnaden.

Kram Lena

TITTILINA sa...

Visst är den rolig den där kursen?
Du är superduktig.

Gillar framförallt den första bilden med kaffekoppen.

Kram

Unknown sa...

vilka fina bilder! Va roligt o lära sig lite nytt. Jag använder också photoscape tycker att de är ett super program, ska bli spännande o se vad du tycker när du är klar med kursen. Ha en fin fredag! Kram Johanna

Helens Universum sa...

Vad kul det verkar att leka med bilder på det där sättet, och vilken skilnad det blir på fotona! Blir sugen att börja på kurs faktiskt!
Ha en skön fredagskväll!
Kram Helen

Angelica Little Corner of Crafts sa...

jag håller med, Photoscape är superbra!! Kram!

CONCEPT by JESSICA sa...

Fina bilder, ja underbart väder ute men rejält kallt har vi..
Ha fina helgen, kram

A House With A View sa...

Wow vad himla duktig du är!!!! Jättekul att se de olika bilderna och jämföra. Spännande att se vad du tycker när det gått en tid och du övat mer:)

Kraaaaaaaaam aka

mitt liv som jag sa...

Ja nu är det så vackert ute,snön ligger vit och fin överallt igen :-).

Så roligt att experimentera med bilderna, de är väldigt fina.

Ha en riktigt skön helg! Kram Jennifer

Browneyedgirl sa...

Jättefina bilder =) Duktig du är. Och den där koppen kaffe ser verkligen god ut. Kram och ha en toppen lördag!

Jeanette sa...

Duktiga du, bilderna är jättevackra både med och utan redigering,
Ha en skön helg, Kram

Casa of Mia sa...

Underbara bilder - så duktig du är, kram

Lasse sa...

Testa Adobe Lightroom, oustanding och lättarbetad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...