torsdag 21 juli 2016

Äntligen är jag i mitt Skåneland.

Halloj!

Nu är jag och mina tjejer
och min stora dotter och
hennes familj i Skåne.
(Mr J får vara hemma och jobba)

Jag har en sådan längtan varje år 
att få komma till havet och likaså till Skåne.

Jag älskar det böljande landskapet med alla fina åsar
och lövskogar.

Sedan verkar det vara ett otroligt kreativt folk som bor här,
för så mycket fina gårdsbutiker och fik har jag aldrig sett någon annanstans.

Sagt och gjort så bokade vi in oss på ett hotell utanför Ängelholm,
 där Doris kunde vara med
och vi hade närheten till det mesta.

De två första dagarna blev det såklart havet. 
Här finns också några hundstränder och det är också viktigt när vi väljer
vart vi ska resa någonstans, eftersom hon är en av oss.


 Första dagen besökte vi Sibirien en strand där vovvar få vara med.
Inte så fin strand, massor av tång och trasiga snäckor som gjorde asont att gå på.



 Dag två valde vi Vejbystrand som också har en strandremsa där hundar får vistas.

Så skönt att de små fyrbenta också kan få bada. Doris har inte gillat att bada, men nu sprang hon 
verkligen för att få bada.




Vejbystrand ligger mellan Bjärehalvön och Kullahalvön. Här ser man Kullahalvön i bakgrunden.




Nybadad Doris som ligger och njuter i den heta sanden.
Senare kryper hon i skuggan och sover gott.


Ja efter en och en halvdag i solen är jag en röd kräfta.

Lille Milian konstaterade vid frukosten idag.
Mormor vad du är röd i ansiktet. Du ser ut som en kräfta.

Så denna supervarma sommardag, trotsade vi stranden
och åkte runt och besökte några ställen jag längtat till
som jag alltid missat när jag varit här nere.

Hoppas ni njuter av det fina vädret.


Kram Helena

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Ser helt underbart ut.
Kram mamma c

Ulrica sa...

Det är riktigt vackert i Skåne, och dina bilder visar på en härlig dag i solen :). Hoppas kräftfärgen ger med sig!
KRAM

FJÄDERNEJLIKAN sa...

härliga bilder. :-) Visserligen bor vi på andra sidan skåne mot var ni är, men oftast ser man inte godbitarna som finns i ens närhet, då det är för nära inpå en. :-) Kramizz Laila

Anonym sa...

Har också varit i Skåbe och även Danmark, men då var det lite mer behaglig temperatur, enligt mig. Akta dig för solen. Livsfarlig. Du som jobbar med hälsa också. Du vet väl att C9 också är farligt. Speciellt för levern. Ha det underbart men skydda dig mot solen. Kram Inger

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...