tisdag 26 juli 2016

En spontanträff.

Halloj!

Jag överlevde första arbetsdagen,
fast det var varmt som attans med våra
arbetskläder som inte andas ett dugg, och 
eftersom man rör sig utomhus mycket,
så rann det både här och där.


Måste ju berätta att när vi åkte till Skåne,
hade jag tänkt åka in och knacka på Tinas dörr,
men när jag såg att hon var upptagen på dagen,
så skickade jag en bild på vägskylten där hennes ort stod.

Några dagar senare kom hon och Mr C farandes i sin nya 
fina bil till vårt hotell.

Med sig hade de presenter till småttingarna
och även till mig och mina döttrar också.

När vi haft presentöppning på hotellrummet,
skålade vi med deras medhavda Champagne.

Då knackade det på dörren,
och utanför stod Suss, som jag precis någon timme innan
fått reda på att de skulle bo på samma hotell som vi.

Vi gick ut och satte oss och fortsatte skåla
över att vi fick till en sådan trevlig spontan
bloggdate.





 Sedan åkte vi till Klitterhus som ligger med utsikt över havet.
Där hade vi bokat bord.

 Mr C alltid redo.


 Lilla trollungen tackar Tina för den ursöta klänningen hon fick.

 Halva styrkan valde Moules Marinieres till middag.


 K.Ä.R.L.E.K.

Ni kan tro lille Milian var överlycklig över presenten han fick av Tina och Mr C.
Vilken hov och hink han fick, nu var det bara att fånga alla krabbor.

Visst fick han en krabba och någon typ av havsmask.

Överlycklig liten kille!


Så han gav gladeligen Tina en Tack kram, innan de skulle åka hem.


Lilla O fick också många kramar innan de gav sig av hemåt.


Vi andra satt kvar och njöt av den fina utsikten och den helt underbara kvällen.




Sedan tackade vi för oss och åkte tillbaka till hotellet
där vi sammanstrålade med Suss och hennes man igen.

Satt ute och pratade tills vi var så trötta så alla
ville bara slå ihop sina blå.


En riktig vitamininjektion var det.

Visar er min present senare.


Kram Kram
Helena



9 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Men så himla roligt att träffas så där! Vad mysigt ni ser ut att ha haft det!

Kram Lena

Sallys hus sa...

Halloj vännen!
Så underbart det ser ut!
Vilka bilder!
Å så så mysigt att träffa de där underbaringarna....kan tänka mig att ni satt där och babblade ända tills solen gick ner. Å va härligt att sitta alldeles där vid havet.

Å lilleman sen då...hur söt är inte han där med sin håv och hink....åååå...
Jobbig vecka att börja jobba på din stackare...det är ju inte svalt precis...

Jag börjar nästa vecka...
Kraaam Katarina

Anonym sa...

Wooooo fantastiskt mysigt & vackert ❤️ ...
Känner ju igen "Er" hihi

/Kram finaste!

Mamma C sa...

Men så kul och trevligt. Jättefina bilder.
Kram mamma c

Mamma C sa...

Men så kul och trevligt. Jättefina bilder.
Kram mamma c

Razzy sa...

Underbara bilder. Kram Eva

Maria - Wikers Liv sa...

Vilken trevlig träff det blev! Underbart!
Och vilka härliga bilder! Så fint!
Kram/Maria

jannice lindell sa...

Ser gott ut... Mysigt ställe och kul med spontana träffar!

Unknown sa...

Hej
Men oj...I min hometown :).
Härligt när det spontana blir så lyckat!
Ha en härlig vistelse
/Helena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...