måndag 3 augusti 2015

En fin vän

Godmorgon!

Tänk vad mycket positivt det var att börja blogga.
Jag har fått många nya vänner.

En av dem är fina

Hon och jag fann varann direkt
och vår vänskap har bara blivit starkare och starkare.
Hon var den som fick vara med under hela
bröllopsdagen.
Hon är den man kan ringa när som helst
och bara prata en kort eller väldigt lång
stund.

Hon är stöttande i allt, månar och bryr sig.
Fördömer ingenting även om hon inte alltid håller med.
Hon säger vad hon tycker, men det är aldrig kränkande
eller nedlåtande.  
 

Jag känner ingen som är så ödmjuk och varm.
Tänk att jag hade sådan tur att få henne som vän.


Sorgligt att åka från henne, men jag har turen att träffa henne
och en annan kär vän inom en vecka.


Nu skall jag och hämta stora paket
på posten.


Kram Helena

12 kommentarer:

Ninelin sa...

Mysigt med bra vänner :-) Kram N

Sallys hus sa...

Hallå gumman!
Å vilken härlig vecka ni haft..alla bilder är underbara och jag känner Tinas värme genom skärmen och jag hör hennes glada lugna röst...;) Å snart ses vi igen....sååå himla himla mysigt ska det bli!

Jag jobbar den här veckan så jag kan gärna ta en lunch någon dag om du är ledig?
Jag har ju dina kuddfodral...;)
Kraaam Katarina

Razzy sa...

Att ha sådana vänner är en stor del av livets höjdpunkter, hoppas du får en härlig vecka. Eva

Unknown sa...

Vilken lycka att ha härliga vänner.
Vill även passa på att säga att du tar fina bilder och skriver trevliga inlägg. Me like.

Kram
Maria

ulrica sa...

Så himla härligt att hitta såna vänner, som kommer att bestå genom livet!!

Ha det gott och ha det så kul när ni ses igen snart.
Kram Ulrica

Maria - Wikers Liv sa...

Det är en gåva att ha sådana fina vänner! Tänk att man faktiskt klickar direkt och det bara känns rätt på en gång med vissa. Underbart! Snygg är hon också, Fina Tina :)
Kram/Maria

Sabelhagens Olivlund sa...

Tänk att ni funnit varandra så med en gång och allt bara klaffar, underbart med sådana vänner.
Roligt att åka och hälsa på varandra och vänskapen består även om det är avstånd i mellan er.
Ha en fin kväll
Kram Maria

Unknown sa...

Ja du är en fin vän tycker jag! Håller med om att bloggen gett så mycket!! Förstår att du gillar Tina, otroligt mysig tjej! Kramis Pernilla

Finaste mattan sa...

Härligt med vänkärlek, som en extra syster! : )

Channal sa...

Jag blir rörd! Så fint du skriver om din vän Tina. Inte dåligt!! Hon måste vara lycklig som funnit en vän som du.

Kramar Anna

Junitjej sa...

Så fint du skriver om din vän! Härligt med sådana vänner.

Ekenäsliv sa...

Heeej vännen!
Ja, det är by far det bästa med att jag med började blogga... Dessa nya fina bekantskaper, som ger så mycket!
Vi hörs snart igen!! :-)
Kram kram Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...