tisdag 12 juni 2012

Snart så!

Hallå på er!
Hoppas ni mår bra!?
Jag längtar till en välbehövlig semester!
Inga måsten bara ta det lugnt och träffa massa vänner,
jag aldrig hinner träffa annars.
Sola och bada och 
bara ligga och pilla sig i naveln 
med en bra bok!
Så vill jag att min semester skall vara.


Sedan vill jag naturligtvis resa någonstans till 
bl.a.
Stockholm
Skåne eller Gotland
Men vi har inte bokat något,
eftersom min älskade J jobbar hela sommrarna, med sin poolförsäljning,
så vi får passa på om det blir några dagar ledigt
och då blir det oftast hotell.


Men jag har en dröm och vet ni vad det är?

Joo det är sant, jag vill ha husvagn!
tycker det verkar så himla mysigt att bara kunna åka iväg när man har lust.
Stanna så länge man vill och kunna dra vidare om  vädret är skit!
Sitta där i sin vagn med yttertält och mysa om kvällarna!
Men: Jag och lilltjejen är ensamma om den drömmen.
Så det får stanna vid en dröm!

Vad tycker ni om husvagn?

Ha en bra tisdag!
Kram Helena




12 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Husvagn är jättemysigt! När barnen var små, hade svärisarna en vagn, som vi lånade varje sommar under flera år, åkte till Göteborg. Satt och myste i förtältet på kvällarna! Saknar det lite, faktiskt. Men inte mannen som skulle köra med den... ;)
Längtar också efter semester, ska jobba fram t o m 26, sen väntar 5 sköna veckor!
Ha en finfin tisdag!
Kram/ Maria

dianasdrömmar sa...

Husvagn är toppen, vi bodde alltid i husvagn när jag var liten på olika campingplatser på öland..kram Diana

Life´s Silverlining and I sa...

Skulle nog vilja ha en husbil jag, har haft funderingar på det, men det är rätt dyrt , har så många olika planer så det blir inget hihi. Men du och lilltjejen skulle ju kunna åka iväg själva med en vagn, finns det inte att hyra? Kramkram

Annes vita rum sa...

Samma här för oss, det blir en minisemester på ett par dagar,blir ju så med vissa arbeten,här säljs det husbilar,så vi får semestra på vintern ist.
Vi har haft husvagn,vi campade på Öland i 5 år och hade där säsongsplats,jättemysigt.men jag förespråkar husbil:) så klart..... hihi.
ha en bra dag.. kram/Anne

Lena - gott för själen sa...

Växte upp med husvagn. Det var ett oslagbart sätt att se vårt eget land, inser jag nu som vuxen. Tyckte det var mysigt då. Maken är båtmänniska och har inte alls velat ha husvagn. Förra året gick han med på att åka och titta. Det dök upp en billig gammal vagn på Blocket som vi slog till på. Han älskar husvagnslivet nu och jag med, även som vuxen. Förutom sommartid är det ju kanon att kunna sticka iväg på helgen under våren eller hösten. Varför inte en skidsemester. Att kunna stuva in gäster över natten är inte fel del heller.

Det har också hänt att vi tillbringat en lördagkväll och natt i vagnen medan tonårsdottern hade fest i huset. Ingen utom hon visste att vi var där. Trygghet för alla.

Lycka till

Kram Lena

House number 11 sa...

Ja, husvagn eller husbil måste vara toppen då man kan följa vädret och uppleva nya ställen hela tiden!
Ha en skön tisdag!
Kram Jenny

Lifestyle By Lena sa...

När du beskriver det sådär låter det ju hur mysigt som helst med en husvagn. Stå på er, kanske kan ni hyra en ett år och överraska resten av familjen ;)

Kram

Härligt hemma sa...

Ja, visst vill man ha semester nu!!!! Har testat husvagn en gång och visst var det rätt så mysigt, kul att packa med massa roligheter. Men jag älskar att hyra stuga runt om i landet, i sommar blir det Värmland i något gammalt 1700-talstorp, vid en sjö :))). Det tycker jag är majsigt :)))
Ha det riktigt gott!!
Kramar Madeleine

HOUSE of ADELA sa...

Lät så skönt med semesterdrömmar...;) Längtar också!
Husvagnssemester med småbarn gjorde vi några ggr och det tyckte jag var ganska jobbigt. Däremot med lite större barn eller själva funkar bra;)

Kramar fina tjej!
Adela

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei søte vennen :)

Jeg syns også det er kjempekoselig med campingvogn :) Vi har brukt å låne mamma og pappa sin, men den blir litt liten nå med 2 barn og en hund :) Men kunne gjerne tenkt meg en større en, og bare reise og stoppe der man vil -herlig :)

Nydelige bilder hos deg :)

Tusen takk for så koselig hilsen hos meg :) Så snill du er :) Kaninungene var sååå søte, 1 uke gamle bare :) Bittesmå og så myke <3 Herlige :)

Ha en fin dag, vennen :)
Klem og kos Lisa :)

No34 sa...

Det är mysigt med husvagn!! man kan stanna där man vill och åka när man vill. Och åker man iväg bara någon helg så finns det ju inga "måsten" heller. Dom väntar till man kommer hem igen;)) Kram Kate

Bromans Bravader sa...

Nej, det är nog inget för mig. Tycker inte om när det är trångt!
Kram Jannike

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...