torsdag 26 juni 2014

Vad ska jag göra i sommar?







Godmorgon på er!
Vad har ni för planer i sommar?
Jag fick en fråga av min fina vän Tina om jag ville lista vad jag skulle göra i sommar.
Jaa förutom att bara vara, ta dagen som den kommer och hoppas att vädret blir lite varmare.


Hur ser dina planer ut för sommaren?

Vi har inga bestämda planer, men om vädret blir bättre hoppas jag på en spontantripp till 
Skåne, men det blir besök till huvudstaden. Kunna åka och hälsa på goda vänner, kanske komma ut på sjön
om vi får följa med någon med båt och sedan lite vanliga utflykter och dom där härliga spontanträffarna.




Vad gjorde jag på midsommar?





Umgicks med våra vänner ute på landet som vi gjort i över tio år.
Midsommarstången kläs och dansas kring. Det blev en massa lekar bl.a.  " På spåret i Kumla"
för både barn och vuxna. 
Barnen kommer minnas våra midsommar som den bästa traditionen.

 Min bästa sommarfrukost
 




Absolut vid poolen under mitt parasoll och där kan jag sitta länge och njuta i nattlinne.



Bästa sommarlåten?

Det beror på om det är fest eller bara poolhäng.

Gillar ju de senaste discolåtarna om det är fest, annars lounge musik.
Har ingen specifik på agendan just nu.


Vad passar bäst på grillen?


 Allt, men här grillas mest både kött, fisk, rotfrukter och grönsaker.

Vad dricker jag helst i sommar?
 Rödvin och Prosecco och helst bara Italienskt, 
för att jag fått för mig att jag får mindre migrän då


Vad ska jag läsa i sommar?
Har inte kunnat läst på över ett år pga av koncentrationssvårigheter, men kanske 
jag lyssnar på någon bok eller pod.
Min favorit bok är annars Tillsammans av Denise Rydberg

Favoritplagg under sommaren?
 









Helt klart klänning, vill helst inte ha något annat på mig.

Bästa parken?      



Vi har vi en sjöpark i Kumla som
är nyanlagd och väldigt fin.


 Bästa badstället?

 
 Hemma vid poolen såklart, annars tycker jag Hargebaden som ligger 
vid Vätterns övre kant, eller Unden som ligger i Södra Närke. 
Det är långt dit men väl värt besväret. 
Vill helst ha lite äkta havsbad någon gång under sommaren.


Ja det var lite av min sommarlista.

Hur ser er sommarlista ut

om ni vill förstås?

Många kramar
Helena

12 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hallå där snygging!
Vilken massa fina bilder på dig min vän. du ser ju verkligen ut som värsta modellen ju.

Tänkte faktiskt hela vägen på din man... han måste verkligen känna sig stolt när han ser dig o tänker..
"Hon är baaaaara min"
;)
ja våra listor var ju rätt lika..:)
Ses i morgon sötgroda... i den där sjöparken..
kraaaaaaam katarina ♥

Unknown sa...

Låter som en helt underbar sommarplanering det där!
Gud vad vacker du är på alla bilder, särskilt den med långklänningen vid rapsfälten, wow!

Gör gärna en sommarlista, kanske dröjer ett par dagar bara :)

Kram från ett soligt Torslanda!
Catta

Lena sa...

Kul att läsa din lista också! Härliga bilder!

Jag har mailat dig.

Kram Lena

Vitae stilo sa...

Å fina du! Jag fick utmaningen av Pernilla, mitt inlägg kommer snart ut..
Hoppas du mår bra, du ser så fräsch ut på alla bilder ❤️
Kram
Helen

The Place To Be sa...

Men åh så fina bilder! Alltså vilken snygg pool ni har och runtomkring!

Här blir det också rätt oplanerat! Jobba ett par veckor till sen lite spontansemester :-).

Kram Malin

House and Garden by Bia sa...

Du ser ut att ha det bra och mysigt där vid pool kanten ;))...hoppas att sommaren kommer på riktigt snart...så man kan bada och sola och njuta av ljumma sommar kvällar, eller hur?....sommarn ja, vi har ju varit på Kreta, nu ska vi snart flytta ut till torpet på landet, där brukar vi vara hela sommaren (blev sen flytt i år)...sen träffa vänner , grilla, äta ute på ön på några restauranger ;)...göra små utflykter här omkring...mannen och dottern vill även resa igen senare i sommar...men jag vet inte jag, hihi....vi får se ;)...så ser den ut ungefär min sommar;)...
Ha det gott!.....Bia

Åse sa...

Vilken härligt sommarlista du har, underbar. Grattis till veckans blogg på besökstoppen, jätte kul. Denna veckan gör jag ett försök där. Kram Åse

Åse sa...

Vilken härligt sommarlista du har, underbar. Grattis till veckans blogg på besökstoppen, jätte kul. Denna veckan gör jag ett försök där. Kram Åse

Villa Frejas bokblogg sa...

Tack, vilken rolig lista. Nu har jag skrivit min. Kram.

Life´s Silverlining and I sa...

Vilken härlig sommarlista och så många fina bilder på dig! Kram Pernilla

Unknown sa...

Fina fina plagg på en fin kvinna!

Ann-Sofie sa...

Hej! Måste bara få fråga var den korall/cerisa klänningen med spets över bysten kommer ifrån? Den är väldigt fin/ Ann-Sofie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...