tisdag 15 april 2014

Två intensiva dagar.

Hej hopp.

Trött som en jag vet inte vad.

Har haft två intensiva dagar
med allt vad det innebär att 
fira födelsdagskalas
+
Att rodda i skjutsningar,
tandläkare, handling, matlagning 
städning
och inte minst ta emot blombud nästan naken.



Det tar på krafterna, 
men det har varit vansinnigt roligt också.



Träffat bloggvänner och vänner +familjen
som varit på besök.
Gjorde det enkelt för mig med maten iallafall
Det blev hämtpizza.

Idag däremot slog vi på lite mer
och gjorde pastasallad
som vi kunde sitta ute och äta.



Mycket fina blommor, presentkort, doftljus mm har jag fått.

Ett fint Citronträd, med Citroner på. Bara att hoppas man lyckas klara det
och att Citronerna blir mogna så man kan smaka på dom i sommar.


Här blir det rester ikväll
och efter valpkursen lär jag somna ovaggad
ikväll också.

Tack alla ni för era fina Grattishälsningar.
Blir alldeles varm i hjärtat.

Kram Helena

22 kommentarer:

Jess sa...

Oh så mysigt med citroner. Var och tittade på vårt tidigare i trädgården och där börjar komma blommor. Jättevackert. Har även beställt mangoträd, apelsinträd och ett till citronträd.
Kram Jess
http://www.annorlundaunderbara.styledevie.se

Home2tiny sa...

Visst är det kul att fylla år, få träffa nära o kära, äta god mat o öppna många paket, alla inklusive mig själv säger att det är så roligt att ge ( o det är det verkligen) men nog sjutton är det himla kul att få också......Förstår att du hade en riktig toppendag, själv jobbade jag o sen var vi ute o käkade med brorsan o hans familj, store F var såå glad o eftersom vi fortsätter firandet på fredag är han mer än nöjd. Längtar till maj när jag får ge dig den där bamsekramen IRL. Kramisar Tina

Sallys hus sa...

Heeeej bönan!
Vad mycket fint du fick och nu ångrar jag ju att jag inte hade kameran med så jag hade kunnat fota dig när du var nästan naken...hahahaaaaa.....;)
Låter härligt med pastasallad ute i solen. Jag har bestämt mig för att ta semester på torsdag.
Hoppas på fint väder nu i helgen.. det har de ju lovat.
Är så sugen på att ta tag i allt ute också.
Hoppas du kopplar av nu och gör bara ingenting i morgon.
Kraaaaaaaaaam Katarina

Bara MammaMilla sa...

Grattis i efterskott! Hoppas att du hade en fin dag! Du verkar ha blivit ordentligt firad. Kram Camilla

Livskraft sa...

Så mycket fint.
Grattis i efterskott.
Kram

Unknown sa...

Vilka fina saker! Gott med pastasallad i solen också. Kram Stina

Villa Ryttarängen sa...

Vad roligt att få ett citronträd. Hoppas du får många sura goda gula frukter. Kraaaam Pia

Sabelhagens Olivlund sa...

Så mycket fint du fått! Underbart citronträd, känner att jag vill ha ett NU:)
Ta det nu riktigt lugnt och ha lite "bara vara" i morgon.
Kram Maria

Maria - Wikers Liv sa...

Så mycket fint du fått!
Så fina bilder!
Ojojojoj... töänk vad trött du ska vara nästa födelsedag ;) Fniss... =)
Kram/Maria

Sofi sa...

Hej vännen!

Stort grattis i efterskott!!!
Vilken härlig födelsedag du haft och blivit riktigt firad precis som det ska vara!:)
Hoppas du går några lugna dagar nu så du hinner återhämta dig lite:)

Ha det gott!

Stor kram

Johanna sa...

Stort grattis i efterskott fina Helena! Hoppas att du har haft fina dagar! Och vilka fina presenter du har fått:)

Önskar dig en finfin kväll,

Kramar Johanna

Lena sa...

Härligt att bli firad ordentligt! Nån form av citrusträd har vi också pratat om att köpa. Har inte bestämt vilken sort ännu bara.

Kram Lena

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
anettan sa...

Förstår att du är trött men det måste ändå vara härligt. Kram Anette

Titta in hos Thess sa...

Vilka härliga dagar du haft och stort grattis liiiite i efterskott. ;)))
Hoppas att det gick bra på springturen. :)

Kram Thess

No34 sa...

Det kan vara jobbigt att fylla år... :)
Själv varvar jag ner just nu med en kopp kaffe innan läggdags efter att ha haft "tvättstugan" hela kvällen... Den där "Inga" är dålig att hjälpa till här hemma, så det var mycket att ta rätt på!!
Det var inte dåligt med blommor och blader du fått!
Kram och god natt, Kate

VÄLKOMMEN HEM! sa...

EN SUPERMEGABAMSEKRAM!!! till Sveriges yngsta 50-åring! Ja, jag tror ju fortfarande inte du fyllt den siffran (och nej, det är inget fjäsk, dödligt allvar, du ser inte en dag ut över 43!!). Sant!
Härligt att du blivit så uppvaktad och bra att du valde pizza och tog på så vis vara på tiden att bara "vara" och inte stå och fixa en massa mat!
KRAM på dej och hoppas vi ses snart igen, kära vän!
Ps. Glöm inte att uppdatera min nya sida, du har den gamla nu och den släcks snart ner :-(
Nya:
www.valkommen-hem.styledevie.se

Browneyedgirl sa...

Minns inte om jag sagt grattis redan :) men grattis i efterskott annars <3 Vad mycket fint du visar. Stor kram

Unknown sa...

Men va!! Har jag missat din fördelsedag! Flåååt och ett hejdundrandes grattis i efterskott fantastiska människa!

Fina saker du fått =)
Förstår att du är trött efter allt firande mm.

Stor kram från lilla mig =)
Catta

The Place To Be sa...

Låter som en rolig men intensiv födelsedag!

Så fina bilder du bjuder på!

Kram Malin

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Va härligt :)
Stort grattis i efterskott!
Låter som du haft fullt upp och lite till, men kul.
Du får vila upp dig i Påsk :)
Ett citronträd.. spännande, ska det vara inne eller ska man ta ut det när värmen kommit för att stanna?
Ha en härlig onsdag & Glad Påsk.
Kramar
Jessica

Anonym sa...

Oj vad många fina presenter! Härligt,)
Citronträd är ju så fina, hoppas det kommer att växa mycket i sommar, tänk så fint vid er pool!

Kram
Adela
www.houseofadela.styledevie.se

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...