fredag 25 april 2014

Bonjour!


Hallå!
Är just nu i Paris.
Idag ligger jag på hotellrummet,
Med migrän igen, men jag ska snart
Ta mig till Disneyland där dom 
Andra är. 
Vi tillbringade hela eftermiddagen 
Där igår och det är ju en helt underbart
Vacker park, där man fascineras av vilket jobb
Det måste varit att bygga upp allting.  
Jag är ju ingen karusellåkare, men jag
Överträffade mig själv med att köa i 
1 1/2 timme till en bergodalbana, som 
Jag åkte för 18 år sedan. Jaa jag blundade
Och skrek men det var ändå rätt kul. 
När vi skulle kolla korten som tas när man 
Åker så syntes jag inte, för jag hade krupit 
Ihop så mycket. Hi hi

Vädret då: blandat sol mulet och en del regn,
Så det är helt ok. 

Bild från Pinterest. 

Nu ska jag slå igen mina blå
Och försöka sova en stund
Medans fåglarna kvittrar utanför 
Min öppna altandörr. 
Ser att det blivit stor bokstav
Vid varje radbyte, vet inte varför
Det blivit så. 
Kram på er alla
Helena



25 kommentarer:

Bara MammaMilla sa...

Så tråkigt att du har migrän! Jag uppskattar inte heller karuseller, men ibland blir det en tur eller två för att varnen tycker det är kul när jag åker med. Ha en fortsatt fin vistelse i Paris. Kram Camilla

Familjen R sa...

Hej!

Måste tips om meducinen som hjälper mig mot migrän, som jag tampats med sen barndomen.
Sumatriptan heter det verksamma ämnet. Det hjälper iaf för mig, jag som trodde att inget kunde hjälpe mer än sömn.

Hoppas du kryar på dig så du hinner njuta lite av semestern!

H/ Malin

Helenas enkla vardag sa...

Hej Malin! Jag äter också sumatriptan och ibland hjälper det och ibland inte. Brukar också ta alvedon och Ipren ihop. Kram Helena

House and Garden by Bia sa...

Visst är våren fin i Paris....jag var där i slutet av April för mååånga år sedan ;))...men vad tråkigt att du fått migrän...det måste vara jobbigt det där.....du får krya på dej snabbt nu ;)
Trevlig helg!
Bia

Unknown sa...

Wow Paris!! Det är ju helt underbart där, har bara varit där en gång men jag föll som en fura så det blir definitivt återbesök nån gång :)

Men fasen att du inte ska slippa skiten ens på semestern :( Jag tänkte på det att du kanske oxå ska få sumatriptan i sprutform, för kräks man så hinner man inte alltid ta upp tabletterna. Sen tycker jag att du ska testa Panocod, de hjälper bra på mig, framförallt kvällstid, eller kanske bara då för man blir lite slö och kan sova gott på dem.
Sen är massage SÅ viktigt, så länge det inte helt och hållet är nevrologiskt då.. Mycket huvudvärk kan man bli av med om man får löst upp dumma triggerpunkter. Hade jag kunnat så hade jag skickat hon jag går hos till dig med ilfart!!

Hoppas du får en fortsatt underbar Paris-vistelse och hoppas för allt i världen att får slippa dumma värken nu.
Stor kram!
Catta

Sabelhagens Olivlund sa...

Stackars dig vännen! Hoppas migränen ger med sig så du kan njuta av din semester.
Kram Maria

Unknown sa...

Hoppas det snart blir bättre! Njut av Paris och Eurodisney.Kram Stina

hemma hos lilla mej sa...

Stackars dej ! Hoppas migränen går över och du får njuta av semestern .Kram Rita

Maria - Wikers Liv sa...

Hoppas du mår bättre riktigt snart, så du får njuta av resan!
Karuseller åks inte av mig heller ;)
Ha det fortsatt fint!
Kram/Maria

Lena sa...

Ha en fortsatt härlig resa! Och hoppas migränen håller sig borta framöver!

Kram Lena

VÄLKOMMEN HEM! sa...

Åh, lyllos dig som är i Paris men attans då det där med migränen, den kunde ju ha fått stanna hemma kan man tycka!
Krya på dig nu och hoppas du piggnar till snart!
Kram!
Judita

Enkel stil sa...

Trist med migränen. Hoppas den försvinner snabbt så du kan njuta av Paris. Kram Anita

Sallys hus sa...

Naaaaaeeeee...
Nää din stackare!
Den kunde väl ha hållit sig borta nu!!!
Men du ser med vädret!! vad var det jag sa..
Ska bli kul att få se fler bilder och höra om er resa sen. Ha en mysig kväll nu finaste Helena!
kram Katarina

Milla sa...

Hoppas migränen flyger sin kos och kommande dagar blir bättre! Resa är ju rätt tufft för kroppen så vila och lugn & ro kanske blir bra. Kram!

Home2tiny sa...

Näää kunde du inte få vara utan den jädrans migränen nu när du har kommit till underbara Paris. Hoppas såå att du känner dig bättre o får njuta av allt det ljuvliga Paris har att erbjuda. Kramisar Tina

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Helt underbart att vara i Paris men vilken skit att du fått migrän...
Hoppas verkligen att det ger med sig och att du är på fötter snart igen.
Njut av varenda sekund du kan!
Stor kram o krya på dig.
Jessica

anettan sa...

Men så trist att inte må bra när det vankas semester. Hoppas du kan njuta ändå. Kram Anette

Ewa sa...

Hoppas migränen ger sig o att Du kan njuta av semestern!
Kram från
Ewa

svart vitt och rött sa...

Åh, Paris!!! Jäkla migrän!!!! Ha det så gott det går!

Titta in hos Thess sa...

Låter härligt !!!!
Hoppas att migränen försvann snabbt :(
Hoppas att ni fortsatt fint och mysigt :))

Kram Thess

Hemma på Sjuan sa...

Men vad tråkigt att du fått migrän på resan! Typiskt! Hoppas du kryar på dig och får en fin dag i Paris imon, kram Suss

Charlie sa ... sa...

Yikes, migrän - inte nu på resan! Hoppas den ger med sig och att du får njuta fullt ut av Paris.

KRAM!

Lotta

Casa of Mia sa...

Åh så härligt att möta våren i Paris! Hoppas att du snart blir bättre kram

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

så otroligt mysigt med Paris .....jag var där när Euro Disney precis öppnat och kramade Långeben och gänget , och det var lääänge sen nu ...kanske dags att boka in en tripp snart ...Ha fortsatt fina dagar nu ...KRAM Pernilla

Jeanette sa...

Fy så trist med migränen, hoppas den håller sig borta så du kan njuta av resten av vistelsen. Kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...