onsdag 9 april 2014

Grå grå grå..

Visst gillar vi grått!?
 
I inredning är det fint och 
i vissa fall kläder också.

Fast inte gråväder.
Idag är det så där ruggigt
kallt så man bara vill dra ett täcke över huvudet.
 
Typiskt Aprilväder.
Gillart inte.
 
Började dagen hos tandläkaren
som fick  rota runt i sårhålan
och skrapa bort hud, för att det skall
bildas ny hud. 
Inte kul.

Försökte piffa till mig med lite rosa,
tänkte att man borde känna sig både piggare och gladare
med en färgklick.

 
 Tröjan är fin och jag älskar rosa. men idag känner jag mig lika grå som vädret ute.


 Lilla Doris har ingen lust att gå ut, men blir rastlös av att vara inne.
Så hon är på riktigt bushumör.



Vi busar och tränar och försöker glömma bort det gråa vädret som är utanför
och så hoppas och drömmer vi att värmen och solen kommer snart.

Man blir så mycket gladare och piggare av värme och sol.

Har i allafall pratat med en  vän som jag tycker så mycket om
och som jag och ännu en fin vän kommer få träffa 
inom en snart framtid. Hon bor en bit bort så det krävs lite planering
för att få det att bli av.
Men jag hoppas och längtar.

Är det någon mer som känner sig grå idag?
Har ni något bra botemedel mot
att känna så här?


Kram Helena

21 kommentarer:

Sofi sa...

Hej vännen!

Ja men fy vad jag känner mig grå! Har tom en grå tröja på mig (hur tänkte jag där liksom;) men funderar på att stanna till på stan nu efter jobbet och förhoppningsvis göra några klädfynd:)
Söt som bara den är både du och Doris idag!

Kram på dig

HOUSE of ADELA sa...

O ja känner mig ganska grå med idag;) Hoppas på SOL snart igen och njuta ute! Äntligen mailsvar från mig hos dig, att skriva med en hand är så svårt:))
Doris är galet söt!

Kramar
Adela

dnyahuset.blogspot.se sa...

Oavsett hur du känner dig, så ser du inte grå ut, långt därifrån! Ha en fin kväll!

Villa Ryttarängen sa...

Du ser inte grå ut alls. Jag känner mig rysligt grå för den envisa sjukan vill inte försvinna. Vädret som är värdelöst gör inte saken bättre. Nu hoppas vi på varmt och skönt väder i påsk, eller hur. Jättesnygg koft-jacka! Kraaaam Pia

Bara Sara sa...

Man känner sig lite snuvad på våren nu och jag känner mig också grå idag - har jobbat hemma och därför inte fixat till mig mer än mascara för att kunna se ok ut på ett videomöte jag skulle på haha! Kram Sara

Bara MammaMilla sa...

Här har det också varit grått hela dagen. På något märkligt sätt avspeglas det lite i humör och hur man känner sig. Snart, snart, snart måste det vända och bli varmt och skönt så vi kan njuta av att vara ute. Ha en skön kväll! Kram Camilla

CONCEPT by JESSICA sa...

Ja, usch vad man blir seg av det här vädret. För mig gäller det oftast att bara trotsa vädret, på med bra kläder och en promenad med den inte så glada fyrbenta. Men vi mår båda bra av det efter;)
Tror inte du kan bli så grå.. Fin bild på er, kram

Linda sa...

Ja, jag känner mig grå OCH trött. Jag fick en riktig energikick när solen var så varm och skön men nu kom tröttheten tillbaka. Usch!

Kram Linda

Home2tiny sa...

Du är superfin i den rosa o både du o Doris är så söta. Ser också fram emot en härlig helg i maj, ska bli så kul att få träffa er båda. Kramisar Tina

Sabelhagens Olivlund sa...

Snygg du är, inget spår av något grått.
Men visst är det kallt och grått ute, jag myser inne med tända ljus.
Söta Doris. Lykke var inte riktigt lika söt när hon precis spydde ner både mig och datorn. Stackars henne, hon såg så skyldig ut.
Kram Maria

Life´s Silverlining and I sa...

Du ser i alla fall inte grå ut! Men så trevligt med en tripp till Tina, jag gissade det när du skrev som du gjorde och såg sedan Tinas svar så det stämde :) Kram Pernilla

Channal sa...

Så jättefina ni är Doris och du! Den koftan är som godis. Har den jag med.

Detta väder är deprimerande! Har en liten dipp jag med. Då spånar o planerar jag semestern så känns det lite bättre.

KRAMAR Anna

anettan sa...

Jag känner mig verkligen grå och helt genomskinlig. Men din fina lilla Doris skulle jag kunna låna, så söt. Kram Anette

Sallys hus sa...

Hej sötaste Helena!
Inte är du ett endaste dugg grå..
Tänkte på dig idag...fniss.. tänkte ringa men så kom jag på att då tycker nog du jag har värsta telefonterrorn mot dig.
Åkte till Freshfood o köpte sallad.. vet du vad som hände?
deras trotoarpratare blåste iväg o landande på kofångaren på min bil..:(
Morr... jag avskyr att behöva krångla med bilar o försäkringsbolag...
Maj blir skoj..;)
I morgon hörs vi..;)

Kraaaaaaaaaaam ♥

CreandoPhoto sa...

Jag har ägnat dagen åt att sova så gråheten har gjort mig detsamma. Du är snygg som få trots att du känner dig grå. När jag känner mig grå kan jag lova att jag också ser väldigt grå ut... :)

Jag tror att de grå dagarna bäst botas med en kamera och en promenad. Det går att ta fantastiska bilder i gråväder! :)

Maria - Wikers Liv sa...

Söta Helena! Du ser verkligen långt ifrån grå ut!!!! Fast jag vet, man kan känna sig grå inuti... jag brukar också piffa upp mig med lite snygga kläder, lite smink och titta i lite inspirerande tidningar, pyssla lite inne, när jag känner mig grå.
Kram och hoppas denna dag blir mindre grå!
/Maria

OddStyle.dk sa...

Sikke en fin cardigan du har på :-))
Og hvor matcher din hun så flot dertil...
Ja, lad nu foråret komme igen og sol og sommer...
Ha´ en fin torsdag Helena - kram fra OddStyle

No34 sa...

Att fina du verkar grå, kan man inte påstå att det syns. Såå fin i det rosa, och söta Doris... Riktig smällkaramell ;)
Hos oss skiner solen idag, hoppas den skiner både inne och ute hos Dig också!!
Torsdagskram från Kate

Anonym sa...

Ja allt känns så grått här, men nu äntligen idag har vi sol i Sthlm! :) Den där tröjan är så himla fin, skulle också vilja ha en av dem!

Kram S

Anonym sa...

Ja allt känns så grått här, men nu äntligen idag har vi sol i Sthlm! :) Den där tröjan är så himla fin, skulle också vilja ha en av dem!

Kram S

Anonym sa...

Hello There. I discovered your blog the use of msn. That is a
really well written article. I will be sure to bookmark it and return to read extra of your useful information. Thanks for the post.
I'll definitely comeback.

Feel free to surf to my web page: test2 (www.google.de)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...