söndag 13 november 2016

Mina laster i November.

Halloj!

Ska ni fira era pappor idag?
Jag firade min förra helgen,
så idag blir det tid till att 
fira lilla O´s pappa,
om han hade varit hemma.

Han åkte tidigt i morse, men han kommer 
hem till kvällen så lilla O får fira 
sin pappa då.

November är egentligen den tråkigaste månaden jag vet,
men tack vare att jag tjuvstartar advent, så blir 
denna månad helt ok.






Mina laster i November är Julmagasin, pepparkakor,
hyacinter och Skumtomtar. Ja såklart kaffe,
men det är ju jämt, så det räknas inte.

Nu ska ju snön försvinna säger metrologerna, så vi passar på
att känna in lite julstämning. 
Vi lyssnar på
julmusik med Sanna Shirley och Sonja.
heter albumet, som vi lyssnat på massor av år.
Älskar verkligen deras röster och musiken.

Lite längre fram emot jul har vi ju en tradition,
som skapar julstämning
här hemma.
Ni som hängt här vet nog vad jag menar
för något, annars kan jag ge er en hint
Den tröttnar vi aldrig på här hemma.
Bästa musiken, stämningen, personerna, ja allt.

Hur skapar ni stämning, gör ni något särskilt?


Ha en skön Söndag

Kram Helena

Innehåller adlinks

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Nej, jag har nog inga särskilda grejer som jag gör för att få julstämning. Förutom då, julpyssel med barnbarnen.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Jo dofter är viktigt för mig, så anart kommer hyacinterna in. Men julmusiken också givetvis. Kram Pernilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...