fredag 12 juli 2013

Morgonstund har guld i mun..

Godmorgon på er.

I natt har jag faktiskt nästan sovit hela natten.
Det har jag inte gjort på hela semestern.

Hela min kropp har varit som en duracellkanin.
Superstressad och kroppen har gått på högvarv
hela tiden.

I morse när jag kom ut och kände tystnaden och 
allt fågelkvitter, kände jag för en stund ett lugn.
( Handdukar från Hemtex och solhatten från Italien).

 Sitta med fötterna i vattnet och bara titta på vattnet som rör sig sakta.
(sittdynor från Nicepresenter)


 Dricka mitt morgonkaffe under Baliparasollet som kommer från My Habitation


(lykta från Nice presenter och kudde från Ellos)
Ha ett nytt härligt magasin att bläddra i.
Förutsättningarna borde vara de bästa.

Jag hoppas dagen kan fortsätta så,
lugnt och fint,
det behöver min stressade kropp.


Hoppas ni får en fin dag,
det är ni värda.

Kram Helena

28 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Så härligt du ser ut att ha det vid poolen!!! Skulle gärna ha en pool...då behöver man inte dra iväg till stranden ;)).....
Hoppas du har det bra i sommarvärmen...
Kram bia

LiseLotte sa...

Ja det gäller att varva ner sakta :-)

Villa Ryttarängen sa...

Vad mysigt du har där vid poolkanten. Önskar dig verkligen lugn och ro. Hoppas du hittar balansen. Kraaaam Pia

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Hoppas lugnet stannar :) och vad fint du har det ...Vad har du köpt de randiga kuddarna Helena ?

Kram
Pernilla

Unknown sa...

Gott att du fått sova riktigt, och vilken ljuvlig morgon att vakna till! Ser så fantastiskt härligt ut hos dig, vackert som bara den.

Önskar dig en riktigt skön dag,
Kram Catta

Anonym sa...

Det ser verkligen helt ljuvligt ut!! Vilken vacker terass ni har!
Kram
Rebecca

http://pilotfrun.se

På Selmas gata sa...

Fina du! Och sååå snyggt ni har det med poolen, perfekt för reportage kan jag tänka mig! Jag har läst ikapp lite härinne och jag tycker att inlägget om lycka var väldigt bra. Jätteviktigt att man vågar prata om det, en stor eloge till dig som lyfter sådana issues! Kramar!

Maria - Wikers Liv sa...

Men fina vännen... Låter inte vara bra att stressa hela semestern! Det är ju då man ska ladda batterierna, inte köra slut på dem...
Hoppas din dag fortsätter så där avkopplande som den ser ut att ha börjat! Njut på din vackra uteplats!!! =)
Kram /Maria

svart vitt och rött sa...

Verkligen fint! Förstår att det blev ett reportage på det där! Ett tips: Skala bort allt onödigt göra! Fundera över vad du kan dra ner på eller helt avsluta... Njut av semestern nu!

Sallys hus sa...

Hej gumman!

Vilka heeelt underbara bilder!
Det där reportaget kommer bli något alldeles extra.
Bilderna är magiska du är verkligen också duktig på att fota.
Visst är det skönt att få släppa stressen...så känner jag också nu...man blir nästa rädd att man inte ska få något alls gjort i stället.
Njut du av dagen...;)
Hur har du det nästa vecka?
Jag tror jag jobbar tis el ons. Kanske jag kan komma förbi dig en stund då?
Kraaaaaaam Katarina

Hemma på Sjuan sa...

Så härligt det ser ut! Hoppas du får lugna ner din stressade kropp lite.
Så snyggt vid er pool, kram Suss

Milla sa...

Bästa Helena, jag har så mycket jag skulle kunna säga... för jag känner igen mig så väl, den där duracell känslan. Så typiskt att den kommer när man är ledig, och så blir man stressad för det. Det räcker liksom inte att bara ta det lugnt, man blir stressad ändå. Jag läser en hel del runt det här med oro och ångest (av skäl jag berättade förut) och en liten bok som gav massor av input var denna lilla pocket som tex finns på cdon, "Lycka nu : en praktisk guide i mindfulness" av Titti Holmer. Den gav mig massor i en jättejobb tid. Stor KRAM (från en superstressad som försöker avsluta jobbet)

CreandoPhoto sa...

Du har det så himla fint där! Borde vara en kanonmiljö att hitta lugnet i. Ha det gott fina du!

Anonym sa...


Njut av ledigheten inga måsten, försök att koppla av,
att inte göra någonting hela tiden, jag vet att det är svårt. Men vi alla behöver det!

Du Fina, har verkligen inspirerat mig på många olika sätt!

Just nu är jag sååå inspirerad att fixa fint runt vår pool, har varit barnens område i flera år, men nästa vår tar vi tag i det.

Jag drömmer om nåt liknande poolhus som binder ihop vår stora altan med poolen området som ligger i en sluttning. Men som sagt det får bli nästa års projekt. Nu håller vi på med "små" projekt bygger klädkammare till mig, samt STOR rensning inom/utomhus.

Och där i mellan njuta av livet, läsa, träna, slappa, träffa vänner när jag känner för det, mao ladda batterier inför långa hösten/vintern.

Ha en underbar dag Fina Du!

Ps. som alltid OTROLIGT fina bilder.

Tina sa...

Skönt för dig att få vila, i ett toppenväder dessutom!

Sköt omm dig o kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Hoppas du kan slappna av och varva ner där vid din fina pool. Sköt om dig och tänk nu på dig själv, det behövs.
Önskar dig en fortsatt lugn och skön semester fina du
Kram Maria

Lena - gott för själen sa...

Men åhhh, jobbigt! Känner till känslan, definitivt. Jag har alltid haft bra sömn, tack och lov.

Hoppas lugnet kan infinna sig lite mer beständigt nu!

Kram Lena

Bara MammaMilla sa...

Koppla av och njut i din fina trädgård! Ha en fin helg! Kram Camilla

baraetthem sa...

Jag hoppas du haft en alldeles lugn och fin dag. Bara slappat och gjort det om fallit dig in. Du skrev så bra i ett tidigare inlägg om att ska vara ärlig om hur man mår och känner. Helt rätt!

Kramar fredrika
(Fotoreportaget hemma hos ser att bli sååå snyggt. Jag älskar din terass med allt som finns på den. Bra jobbat av dig:))

anettan sa...

Så fint du har det.Hoppas du har en bra kväll.Kram Anette

Liw / Fina lyan sa...

gud så mysigt. Det hade lugnat ner mig iallafall... att få sitta där! =)

TIDSOPTIMISTEN sa...

Jag hoppas lugnet håller i sig nu och att det blir fler sköna nätter full av sömn, det behövs nu när du ska ladda batterierna på semestern. Ni har ju en helt fantastisk miljö runt poolen för avkoppling - ta vara på den ;) Helt underbara bilder från Italien också du är ju så himla snygg och dottern och mannen också - så fina <3 bilder på er två till tillsammans ;)

Kram Ullis

Sofi sa...

Hej!

Vad bra att du fått sova!
Hoppas du kan ta det lugnt och slappna av så att du mår bättre snart!
Sköt om dig!

Stor kram

Life´s Silverlining and I sa...

Ser ut att vara en fantastisk plats att njuta på. Stor kram Nilla

@my casa sa...

Ser ju helt fantastiskt ut, hoppas du verkligen kan stressa av och bara ha det bra.

Kram Åsa

Junitjej sa...

Vilka härliga bilder!

Bara Sara sa...

Hör du du hoppas du får massor av ork att vila nu under den ledighet du har kvar för det är inget bra att gå in i efter-semester-mood och inte ha fått vilat..

Och dina bildet kring poolen och allt runt är bara sååååååå fina!!

Kram Sara

mammaxtre sa...

Du har sannerligen skapat en oas där det finns möjlighet att stressa ned och vila. Det ser underbart fint ut.

Sköt om dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...