torsdag 13 juni 2013

70 dagar ledigt.


Har varit och lyssnat
på traditionell
skolavslutning,
med sång och musik
av alla barn.
Rektorn höll tal
och talade om att de skulle
vara lediga i 
70 dagar.
Hon uppmanade dem att vara 
med nära och kära
och ta det lugnt
under sommaren.
 För att ladda batterierna.
Det hela avslutades med
Den blomstertid nu kommer.
En liten tår kom det på 
mamman.

 Glad tjej som haft nedräkning
till den här dagen.



Nu går hon mot ett långt och härligt sommarlov.

70 dagar........


Tänk den som hade det..


Har ni haft skolavslutning för era barn än?

Kram Helena

22 kommentarer:

Unknown sa...

Så skjønn hun er:))
Herlig med 70 dagers fri ja, heldige barna ♥

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Visst är det något speciellt med skolavslutningar och man blir lika rörd varje gång det sjungs sommarlovs sånger:)Här slutar barnen i skolan på fredag men nu för tiden får man knappast följa med längre om inte det är student eller slutar nian:)
Ha en fin kväll.
Kram Jennie

House and Garden by Bia sa...

Nix...min "tjej" är 18 så hon har inte "sån" skolavlutning som när hon var mindre nä....men vi ska på student fest i morgon....hennes bästa kompis tar studenten ;))
Kram bia

Concept_By_Sarah sa...

Såå underbart med långt sommarlov.. minns så väl mina barndoms somrar.. här får vi vänta tre veckor till.. barnen har bara fem veckor ledigt.. men därför tre veckor på våren och tre på hösten också. Kram Sarah

Concept_By_Sarah sa...

Såå underbart med långt sommarlov.. minns så väl mina barndoms somrar.. här får vi vänta tre veckor till.. barnen har bara fem veckor ledigt.. men därför tre veckor på våren och tre på hösten också. Kram Sarah

Sabelhagens Olivlund sa...

Så söt hon är! Härligt med sommarlov. William gick ut 5:an idag.
Ha det gott.
Kram Maria

Villa Ell sa...

Härligt med sommarlov!
Här är det skolavslutning i morgon... och mamma hjärtat blir varje år lika berört...
Sv. woow 10 år kan man komma och vinterförvara hos dig ;-)

Ha en skön kväll
Kramar Sandra

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Här har mina barn skolavslutning på fredag. Hoppas, hoppas på uppehåll! Sedan jobbar vi 3 veckor till men sedan har vi 5 veckor semester. Skööönt! kram Victoria
PS. Söt liten tjej du har.

Fru Martinsson sa...

Fin hon är och tänk 70 dagar, härligt!

Imorgon är det dags för min stora tjej, älskar skolavslutningar det är så fint!

Life´s Silverlining and I sa...

Tur ni hade som hade skolavslutning idag. Vi har det i morgon och då ska det bli regn:(
Härligt inlägg med din söta tjej och bilden när hon går mot 70dagars ledighet:) Kramar Nilla

ps. jag återkommer med förslag på dag:)

Lantligt i smultronbacken sa...

Igårkväll var det skolavslutning här så idag var första dagen på sommarlovet. Gissa om baren var glada.

Nu hoppas vi på fint väder och värme

Kram Teres

mitt liv som jag sa...

Så fin hon är! Förstår hon väntat och längtat efter sommarlovet. här är det skolavslutning imorgon, tvärr lovas det regn :(.

Ha det gott! Kram Jennifer

Tess sa...

70 dagar! Det låter som en evighet :) Jösses så söt hon är.
Hoppas hon njuter av sitt sommarlov

Kram!

Liw / Fina lyan sa...

Nej, han är knappt 1 år hihi :)

Emma - white avenue sa...

Härligt med sommar!! Njuuuut ordentligt!! Kramar Emma

@my casa sa...

Härligt...70 dagar...hur skönt låter inte det:)

Kram Åsa

mammaxtre sa...

Ska iväg på skolavslutning med min yngsta son idag, nu på morgonkvisten. Min 18 åring, honom behöver jag inte följa med :-) men även han har skolavslutning idag.

Visst minns man känslan av att gå ifrån en skolavslutning med en ocean av ledig tid framför sig. Härligt!

Ha en fin dag

No34 sa...

Har inte missat en skolavslutning ett enda år för våra barn..., men i år har vi sjukskrivningar, så jag kan inte vara med i kyrkan men väl på lite examensfika efteråt.
70 dagar är inte illa, glad om jag skulle haft hälften!
Imorgon ha våra tjejer examen! Torsdagskram från Kate

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Så härligt....
Kommer ihåg själv vad man längtade efter denna dag :)
Va fin hon är din lilla tjej!
Här hemma hade vi en skolavslutning förra veckan och lillkillen imorgon... Skönt!
Stor kram till dig.
Jessica

Home2tiny sa...

Finaste sommartjejen på väg mot många härliga ledighetsdagar. Sommarlov ja tack gärna, men jag får vänta tills v 31 innan min semme börjar. Kramisar Tina

Bakom dörr nr. 11 sa...

Så fin hon är, lik sin mamma :)
Ha en fin kväll.
Kram Pia

Anonym sa...

Å så fin hon är din lilla tjej!
Har sagt att jag någon mer gång i livet ska unna mig ett helt sommarlov. Får väl se när det blir av, när jag är pancho kanske...
Njut nu av en härlig semester!
Kram Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...