torsdag 16 maj 2013

En lunch i solen!


Har haft en underbar dag idag!
Trevligt och lärorikt besök.
En lunch ute i solen.
Kan knappt bli bättre.

 Baliparasollet jag köpte hos Tofsar och ting
förra året,
fick komma ut idag.
Tyckte dock att det blåste för mycket så jag tog ner det igen.

Tänk om det skulle blåsa sönder, hua!



Är det inte sommar när man kan sitta ute och äta pastasallad
och äta melon!?

Rif fatet är från Nice presenter

Vad brukar ni ha i er pastasallad
och har ni någon god dressing till?

Ha en underbar kväll och passa på och njut
Städa kan ni göra nästa vecka när det regnar!

Kram Helena

29 kommentarer:

kavallinskan sa...

Härliga bilder! Jag brukar ha chili, broccoli och gärna fetaost mm i min pastasallad.

Kram viktoria

kavallinskan sa...

Härliga bilder! Jag brukar ha chili, broccoli och gärna fetaost mm i min pastasallad.

Kram viktoria

CreandoPhoto sa...

Hos dig verkar det onekligen vara sommar! SÅ härligt du har det!

Kramar Kicki

Anonym sa...

Jo jag älskar att sitta ute och äta! Mums så gott med pastasallad men dessvärre är min mage inte allt för förtjust i gluten.

Jag brukar göra egen dressing med turkisk yoghurt, soltorkade tomater, fetaost, vitlök, salt och peppar som jag mixar ihop.

Ha en fin torsdagkväll!
Kram

svart vitt och rött sa...

Lunch utomhus är verkligen sommar :-) Härligt!! Jag stendiggar ditt parasoll!! Läckert! Ha det gott!

Home2tiny sa...

Äntligen kan man sitta ute o äta. Vet inte vad det är, men jag tycker alltid maten smakar så mycket bättre när man äter ute. Ditt parasoll är bara to die for. Kramisar Tina

Lantligt i smultronbacken sa...

Ser ungefär ut som vår dag idag dock utan det finfina parasollet här hemma. Men på önskelistan står det;)

I vår pastasallad har vi skruvar, soltorkade tomater, feta ost, majs, gurka, hela små plommontomater, pesto (oftast basilika),pinjenötter, knaperstekt bacon eller skinka/tonfisk, blandsallad, rödlök. Vitlökssåsen på flaska i kylen /Rydbergs tror jag det är) är bara för god. Men ibland kör vi bara på balsameco eller aromat.

Kram Teres

Postadress Torslanda sa...

Ser fantastiskt härligt ut!

Bara MammaMilla sa...

Vilken fin parasoll! Jag brukar ha i bl.a soltorkade tomater i min pastasallad och häller då även i oljan som tomaterna legat i. Det blir riktigt gott! Kram Camilla

Hemma på Sjuan sa...

Härliga bilder! Parasollet är superfint!
Längtar efter att sitta ute o äta vid det nya bordet men det har inte blivit så än... Kram Suss

Sabelhagens Olivlund sa...

Underbart att sitta ute och äta! Gah, ditt parasoll är verkligen supersnyggt!! Vill ha:)).
Kram Maria

Titta in hos Thess sa...

Vilken underbar dag du verkar haft !!!!
Och parasollet är ju så fint ,håll i det för tusan :)))
Hade gärna suttit där med dig i dag :)

Kram Thess

Johanna / Fru form o fix sa...

Vad härligt det ser ut! Allt bli extra gott när man kan sitta ute i solen och äta.

mammaxtre sa...

Men visst är det sommar när man kan sitta ute och äta. Så himla trevligt!

Fina bilder!

anettan sa...

Så härligt och gott. Jag gillar ju pesto även som dressing....mums. Kram Anette

Villa Ryttarängen sa...

Snyggt parasoll. och ja håller med, att sitta ute och äta pastasallad det är såååå gött! Kraaam Pia

OddStyle.dk sa...

Skønt at kunne nyde en frokost ude i det fri :-) det er så skønt at spise udenfor og det smager meget bedre...! Rigtig hyggelig aften :-)

Kram OddStyle

Fiona sa...

Så skönt och mysigt! Jag gör inte pastasallad så ofta men man kan nog slänga i det mesta, även frukt. Jag testase en grönsallad med lök, paprika, gurka, tomater, mozarella och jordgubbar, blev riktigt gott! Olika vinägersorter kan säkert vara schysst till:)
Kram

baraetthem sa...

Du har så himla fint och snyggt på altan!!! Blir ju avis!
Ser jättegott ut och jag blev så sugen på läskande vattenmelon:)

Hoppas du har en fin kväll!
(och nu blev det straffar, tar ju aldrig slut den här hockeyn..haha)

Helens Universum sa...

Härligt det ser ut! Ja, bäst att vara rädd om det vackra parasollet!
Jag brukar ha parmaskinka, mosarella i små bitar och grönsaker i min pastasallad.
Kram Helen

TITTILINA sa...

Ser mumsigt ut! Vad finns det i den förutom pasta?
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Ser urfint ut där på er uteplats! Gillar mest fetaost på sallad eller ceasar. Kram Nilla

House and Garden by Bia sa...

Mysigt värre min vän....
Har inte haft så varmt idag....bara 14 grader...;( men solen skiner iaf...
Ha de gott!!
Kram

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åhh, vilket fint parasoll! Vi brukar ha i lite av varje, typ det som finns hemma!

Kraam
Petronella

Mamma med ambitioner sa...

Hallomi ost, sparris, marchesallad och valnötter så gott.
Ditt parasoll är sååååå fint.
Ha det bäst! Du, det där med 50 låter väldigt lockande men hum.....
Stor kram Kristina

Anonym sa...

Vilket underbart parasoll, förstår du är rädd om det!
Ljuvligt att sitta ute och äta. Allt smarkar så mycket bättre då.
Ha nu en härlig helg!
Kram Pia

Design by Tornblad sa...

Det är verkligen snygg det där parasollet!

Fint fat också, perfekt för pastasallad. Jag har nog lite olika varje gång, beroende på vad jag har hemma. Jag gillar enkla dressingar, ofta har jag bara lite god olivolja med goda örter.

Ha en fin helg!
Kram Malin

Charlie sa ... sa...

Men å så härligt det ser ut!!! Ljuvligt. Nu är det verkligen sommarkänsla.

Kram!!

Casa of Mia sa...

Ser verkligen härligt ut, kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...