tisdag 15 december 2015

Visualisera den vy du vill ha!


Det är den här vyn jag vill ha.

Inte som nu bara grått och 
en kyla som tränger in i märgen,
fast det ligger runt nollan.



Tacka vet jag vintern för fyra år sedan.







De här bilderna är fån 2012






När jag tittar tillbaka så längtar jag alltid 
efter vinter vid den här tiden.


Nu verkar vi inte få någon snö till jul,
så jag visualiserar att jag har vitt utanför fönstren.

-Hur det går?
-På kvällen funkar det,
dock inte på dagarna.

Vill ni ha snö, eller är det 
bara till besvär?


Kram Helena


7 kommentarer:

Milla sa...

Jag älskar snö och vinter o kyla som biter skönt i kinderna! Helt klart före blåst och typ +5 ... Vi får hoppas vidare! Kram

HönaPöna sa...

ja tack, gärna snö... när det väl fryser på och blir kallt vill jag som förskollärare ha massor av snö. Inget är väl tråkigare än en frusen, kal mark där barnen inte ens kan gräva i sanden.
Det ser ju inte ut att bli nån snö till jul, men hoppet kan man ju leva på ett tag till!

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Jag älskar snö och bara längtar efter den, tror att jag är född i fel ände av Sverige...tyvärr. :-) Kramizz laila

Mamma C sa...

Allt blir mycket ljusare och finare, och mycket roligare för barnen. Men jag föredrar som det är nu.
Kram Mamma C

Lena - gott för själen sa...

Älskar snön så jag längtar också!

Kram Lena

Hemma på Sjuan sa...

Jodå här längtar både jag o vovvar efter snön. Blir mycket vackrare då men tyvärr ser det ut som det blir en grön jul... Fina bilder, kram

Villa Ryttarängen sa...

Bra där. Visualisera är perfekt. Jag vill verkligen ha snö, det blir ljusare och så kan man åka skidor vilket jag älskar så JAA hit med snön. Kraaam Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...