fredag 4 december 2015

Jonas Leksell försöker skapa den perfekta reklamkampanjen "Sponsrad Video"

 Hej hej!


Vad krävs egentligen för att tränga igenom mediebruset nuförtiden?

Vi har ett mediabrus runt om oss hela tiden,
så för att nå ut med sitt budskap
måste vara hur svårt som helst.

Jag slår dövörat till många gånger
och orkar inte svara på sms,
messenger och för att tala om tv reklam. 

Mailboxen ska vi inte prata om, det kommer 
ca 100 mail/dag med bara skräp och där är det 
väldigt lätt att slänga sådant som inte skall slängas.

 Jonas Leksell barnprogramledaren, ni vet,
fick i uppdrag att komma fram till vad det är som
får människor att fastna för ett budskap.








Uppdraget är att se om folk ser Fortums reklam att
de använder 100% vattenkraft.

Kan säga att jag hade ingen aning om detta
och det beror nog på att jag inte sett någon av deras skyltar,
eller?
Sitter skyltarna överallt men jag blundar
för vad jag ser, eftersom mediabruset idag är så enormt,
så för att skydda mig själv, så väljer jag att inte se
all reklam.


Hur tror ni att man bäst får människor
att se sin reklam?


Kram Helena

Inlägget är i samarbete med Fortum





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...