tisdag 29 december 2015

Tjugohundrafemton

Halloj!

Nu är snart 2015 till ända,
och jag måste ta och summera året 
som varit.
Det har ju hänt så himla mycket 
och för att själv minnas är det kul
att blicka tillbaka för att se allt.

Det jag tänker spontant om året
är att vädret var regnigt, kallt och blåsigt
förutom i höstas.
Mycket otäckheter i världen


Januari.

Vi bokade New York resan
som jag längtat efter så länge.

Katarina och jag var på Formex
där vi kollade in vårens och sommarens trender.







Jag handlar en del på rea.

Och vi hade snö, så tacksam för det.


Februari.

Började med en best friend date.



Var i Stockholm med Mr J som fyllde 40
Vi bodde på hotell och var på Orup.

Passade också på att åka till Pernilla på Hälsoevent med 
Hälsoföretaget jag själv blir intresserad av att börja jobba med.
En massa bloggtjejer träffades i Örebro och var på 
lunchdate och utbytte en massa erfarenheter
'
 

Jag startade min verksamhet inom 
Så bra företag, när man vill starta eget, men inte har varken affärsidén  
eller kapital.
Här kan man starta med noll kronor och det är med din egna insats du  bygger upp ditt företag
precis så mycket du vill. 
Alla tjänster är lediga.





 Allahjärtans dag och vi firar:

Lillprinsen fyller 1 år.


 
  





Mars.

Vi börjar vår stora renovering här hemma.
Nästan alla golv byts
och vi tar bort väggen mellan två rum och bygger
en walk in closet / gästrum i det ena och 
lilla O har det andra rummet, eller kanske båda
när jag tänker efter.



Jag åker till Stockholm med Pernilla.




Vi är och lyssnar
på en inspirationsföreläsning med Stefan Sebö

Så bär det äntligen av, mot min dröm

New York.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhKsSZljnrOJQZgw5Vhy0275NY72zvOwCa4a2LlP7CWUkjQuGWvE1kN3f3j_8SF56dNei_RLMSV81mDtjku7t-XZOzWb5mRVgSkdoTFTp_b7UmcYfiJg-FtB5Phadc1CXuG0k3hSjjay88/s1600/newyork+012.JPG
 Drömmen gick i kras.
Det var inte alls som jag trodde.
För det första var det ISKALLT, isiga vindar som
ven genom gatorna.
Inte så stort, maffigt och glammigt som jag trott.
Nej litet mer rufft och skitigt.

Men jag värderade om min dröm och började se med nya ögon
och är ändå supernöjd med min resa och skall absolut besöka NY igen,
men då en annan årstid.


April

Vi hinner bara komma hem från New york
så åker vi iväg och firar påsk med vännerna

Våren börjar kännas av.



Vi kan till och med sitta ute och värmas av solens strålar.



Vårt sovrum blir färdigt efter ommålning och golvbyte.



Lite dovare färger och det känns så varmt och skönt.
Har också lagt in golvvärme så nu är det mycket skönare i rummet.



Åker på trevligt event med Hälsoföretaget
på Wenngarns slott.



 Helena Pernilla och jag .





Så var då den stora dagen här.
Jag fyller 50 år.

Ingen stor tillställning.
Lite vänner och mina arbetskamrater
var hemma på lunch.






Denna körsbärsblomning vill man inte missa






Plockar vårblommor med lillprinsen.
Traditioner förs vidare.



Jag kör igång med C9, världens lättaste program
att följa.
Både recept och träningsprogram medföljer.

Får bra resultat -3kg på 9 dagar. Jag går ner en byxstorlek
och blir mycket piggare.




Mr J och jag firar att vi varit ett par i sexton år.



Maj 


 I början av Maj får olivträden komma ut på luftning.




Vårt poolområde är med i tidningen Drömhem och Trädgård.


Åker till Stockholm igen med Häsloföretaget.




Nu är min stora N med och även Amanda (houseofmandy) med.



Bästa Tina och Katarina  och jag med respektive
 går på app restaurangen
Pinchos

 






Dagen B närmar sig.

Våran gemensamma 50 +40 årsfest.




Tillsynes ser det ut att bli en vanlig fest men
så blir det inte.



Det är dags att bli man och fru.

Många förvånade miner, men en del hade allt förstått att vi
skulle gifta oss.


Världens roligaste dag/kväll tillsammans med de bästa.
Här kan ni läsa mer om vår dag







Jag avancerar i min business och får en egen webbshop


Katarina och jag blir inbjudna till en
kväll tillsammans med
Må Bra



Mia Törnblom gav järnet 
Vi skrattade så vi tjöt många gånger.




I slutet av Maj kommer några dagars sommarvärme,
vi hoppas det skall hålla i sig men ack vad vi bedrog oss.



Men man måste ta vara på de fina dagar som bjuds,
och detta år blev det sannerligen inte många.


Juni.


 

 Jag skyndar mig att fota mig i rapsfälten en dag när solen skymtar fram.

Det blåser och blåser var och varannan dag.





Årets cykelfest.
Dukningen inför huvudrätten



12 Juni får vi en sommardag



Bara att slänga bort alla måsten och sätta sig
och njuta vid poolen, sådan är jag.


Midsommar blev det i år också.



Vi satt både ute och inne som vi brukar, dock hade alla byxor på sig,
vilket inte hör till vanligheten.


Blir bjudna på en överraskningsresa
av Mr J´s mamma, bror och sambo.

Vi flyger till Danmark
och checkar in på
Kurhotel Skodsborg utanför Köpenhamn




Vi hade några mysiga dagar med en underbar utsikt från ett superfräscht hotell
Lite sol fick vi också.




 

 Inredningen var så dansk och modern som man bara kan önska.
Med andra ord supersnygg.

Jättehärlig present som vi kommer minnas länge.


Andra halvan av året
följer en annan dag.


Kram Helena




9 kommentarer:

Channal sa...

Vilket spännande och händelserikt år! Bröllop, eget litet företag och ettårskalas. Kan inte vara så mkt bättre! Många fina bilder. VI kan tacka kameran som dokumenterar, bilddagbok. Det hjälper att minnas!

Önskar dig en god fortsättning. Kram Anna

Lena - gott för själen sa...

Det är ju så roligt att både läsa och göra de här krönikorna. Jag har också just publicerat mitt första halvår.

Kram Lena

Sallys hus sa...

Hallå vännen!
Vilken fin årskrönika....äääälskar tillbakablickar..;)
Å va mysigt att du verkar ha träffat mig lika mycket som jag har träffat dig....fniss...
Kraaaam Katarina

jannice lindell sa...

Vilket underbart år ni har haft! Underbara bilder=) KRAM

InWaDesign sa...

Härligt att läsa om ditt händelserika halva år.
Underbara bilder och inspiration och energi du förmedlar, tack för det!
Kram/ Ninni

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken fin krönika. Härlig kvällsläsning:)
Kram Maria

♥Linda♥ sa...

Oj, vad du hann med mycket på ett halvår! :)
Vad roligt att se tillbaka och summera. Tänk så mycket som du minns tack vare flitigt bloggande. Jag hoppas och önskar att jag ska komma igång ordentligt jag med. Kanske inte varje dag men ofta. Du frågade efter recept på kalkonen vi åt hos min mamma men hon följer tydligen inte något speciellt recept. Det är såsen hon och pappa gör som är så enastående och den gör de på känn :) Ha det fint!/Linda

Plommonhuset sa...

Roligt att läsa om din händelserika och fantastiska första halva. Kram Sofia

Mittgodastefinaste sa...

Viket händelserikt år! Underbart!

Önskar dig ett lika fint 2016!

Kram Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...