torsdag 5 mars 2015

Att ha bjudit på en god soppa.

Hej hej!

Vilket underbart väder vi haft här idag.

Var med stora dottern till Örebro och hon var riktigt
vårklädd, så man blev verkligen sugen 
på att våren kommer för att stanna.

Häromdagen när jag hade 
Hälso- party var det ett stort gäng här
och det var precis i kvällsmatstider.
 
Därför bjöd jag på varm soppa
och foccacia  och det var verkligen gott.


Receptet hittade jag i Smultrongårdens, andra bok.

Foccacian hittade jag här

De andra smala bröden är tunnbröd som jag friterat i rapsolja
och låtit rinna av och haft en massa grovsalt på.

Enkelt och gott. Åt det till lunch dagen därpå
och då hade jag även en måltids shake
som har 200 kcal i sig, så man står sig länge på den
här lunchen.

Men ikväll blir det Spagetti och Köttfärssås
min favorit i alla kategorier.


Kram kram 
Helena


8 kommentarer:

Nilla Q sa...

Nu blev jag sugen på att göra soppa! Får bli det nån dag här snart:) Och foccacia är ju så gott. Det måste jag också göra nån dag :)

Trevlig kväll!
Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Så gott med soppa och foccacia är en favorit. Kramis Suss

Ljuva Magnolia sa...

Ja, vilket kanonväder!! Så sjukt härligt, vi var ute i solen i 4 timmar idag, ville knappt gå in..

Älskar soppa, tack för recept :)
Kramis!

Sofi sa...

Hej Helena!

Ja idag har det varit riktigt fint! Stannade till på stan på vägen hem och det var rätt svettigt, kan ju bero på gravidsvallningar också;)
Så god soppan verkar, den ska jag göra!

Ha en fin kväll!

Kram Sofi

Villa Ryttarängen sa...

Den soppan måste jag testa. Passar min smak perfekt. Bröden ser ju också goda ut, kul att testa fast jag inte ska äta sånt. Kraaam Pia

jannice lindell sa...

blomkål och brocoli soppa är så gott. de måste jag ta och göra snart igen! Så himla gott. Trevligt med hälsoparty! Aldrig fel :) Kram

Ekenäsliv sa...

Mmmm, så gott! Älskar soppa verkligen och foccaccia, mmmmmmmmmm underbart!
Här har vi med haft underbart väder idag! Rensarlusten bara sprudlar i min då;-) Ja, jag är lite knäpp jag;-)
O sen var jag ute och gick, helt underbart!
Ha de fint nu!
Kram Anna

anettan sa...

Jag föredrar ju spagetti och köttfärssås än soppa faktiskt. Jag är lite tråkig med soppa....Kram Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...