lördag 3 januari 2015

Mina bilder 2014 del 2

Kom precis på att jag glömt göra min årskrönika
del 2.

Så för den som orkar och vill kommer fortsättning på mitt 2014.


Juni 2014






Mina favoritblommor börjar blomma.

 Vi har några varma dagar i början av Juni.




Man kan börja känna att det ska bli sommar.






Men när man vill att solen ska skina, gör den det inte.
När vår årliga cykelfest går av stapeln, vet jag inte förrns några
minuter innan gästerna kommer om vi kan sitta ute, men det gjorde vi.





Lillprinsen är nu fyra månader




 

Den minsta badar i stora poolen

Och vissa får en egen pool att bada i.




Midsommaren kom och vi firade traditionsenligt med vännerna ute på landet.





Jag blev veckans blogg på Bloggtoppen.






Vårat hem är med i Allas veckotidning.




Juli 2014
Den börjar lite kallt och vi längtar efter sol och värme, men sedan kommer den
och vi badar och badar.







Något som är nytt för oss är att vi inte kan bada var som helst som hundägare
så ett himla googlande för att hitta hundbad.

Fina skogssjöar finns det inte så många där vi bor, men min fd man bor finns desto mer
så min lilla O och hans CS tar sig ett kvällsdopp i en fin sjö.






Men vi har ju alltid vår pool som va kan bada i, när man inte orkar åka någonstans.


Nu åkte vi på semester till Skånelandet och det var ju också ett sjå, dels att få en stuga som
lilla Doris fick vara med i och sedan var vi kunde bada, men allt löste sig så fint,
de flesta är väldigt hundvänliga i Sverige.





 Vi som alltid haft Österlen som vårt Sverigeparadis, måste byta ställe ett tag, för nu är Bjärehalvön, vårt nya favoritställe.



 Träffar bästa Tina och Mr C och vi går på afterbeach på
Tylöhus och det är världens drag.



 Annars blev det mycket bad.




Vi verkligen njöt av det fina vädret och havsluften.





Augusti 2014

Det byggs en del här hemma.




Bl. a. får jag den här fina klädställningen av min Mr J.




Inte nog med det jag får två pergolor.






 

 


Sedan kommer Röda faran och hälsar på några dagar,
så himla kul att få träffa Tina och Mr C en gång till.













 Vi var på Strömpis och åt lite mat, sedan hamnade vi på
ett abonerat slott där det hölls golffest.




Vi träffade också Katarina och hennes M





Vi fick äran att besöka deras fina hem, men oartiga som vi var kom vi 45 min
för tidigt vilket stressade värdinnan oerhört.



Samma kväll hade vi skaldjursfrossa hemma hos oss,
från Ekboms delikatesser, såklart




 Vi hade problem med getingar så vi boade in oss med gardiner runt om pergolan.

 
 Herrarna försöker sig på snigelätande.


I mitten på månaden blir min lillprins dålig i magsjuka
och får åka till sjukhuset, mamman vill att mormor ska följa med,
vilket medför att jag blir så
sjuk i magsjuka sedan, tror aldrig jag varit så sjuk någonsin.




Små barn svåra baciller.

Senare åker jag på Bloggevent i Enköping för att träffa en massa bloggkompisar
och lyssna på tre bloggvänner som föreläste om sina framgångar som bloggen givit dem.

 Linda; Hem och trevligheter "arrangör", Emma; Att vara någons fru, Pia; Queen of Kammenbornia, Kicki; Creandophoto och Lena;  Gott för själen "arrangör"


Jag går modell åt Cloud no 9 Style





Då var jag verkligen modig och det var ju det hela bloggeventet handlade om
Att våga.


September 2014
Har för mig att September var väldigt varm och skön.


Lillprinsen döptes



Och Sofi som är gudmor sjöng så varenda hårstrå reste sig på
oss alla.

 

 Här kan ni lyssna på vilken underbar låt hon sjöng.


Flera födelsedagar hade vi i September.





Lilla O blir 12 år.



Lilla Doris blir 1 år.



Oktober 2014

Nu plockas det svamp, vi har inga superställen, men vi hittar så pass mycket
att vi nog ska klara oss i vinter.






Det märks att det börjar bli höst, fast vi har många fina dagar
och några fina lite mystiska kvällar också.





Mystisk dimma som nästan kommer krypande mot oss.








Snart inga löv kvar.


Jag skaffar ännu en ny locktång.






En Cerawand blev det den här gången och lockarna blev så där svallande mjuka.



Nu är det dags för KTH tjejerna att träffas igen.




Naturligtvis åker vi på SPA.
Tylösands spa
Tina, jag och Katarina



Vi spaar, går på sminkkurs, vinprovning och äter
godaste middagen. 
Vi träffar Kicki och har fotokurs, vi gör spabehandlingar och vi dansar
hela natten lång.





Vi hade otroligt roligt och vi bjöd på oss
själva kan man säga.

Många undrande blickar och frågor
tom en del som gärna ville vara med
på ett hörn, som Maria med mig på golvet
och Kungen med Katarina.






Jag fick uppleva havet för första gången när det inte var sommar och varmt.
Trodde inte jag skulle gilla havet då, men det var lika häftigt att se hur vågorna slog 
och vinden tog tag i en.


November 2014
Årets tråkigaste månad som måste piffas upp för att gå snabbt.

Katarina tar med mig på mingel på Entré presenter,
där Carolina Gynning lanserar sina kollektion.
En mycket sympatisk och trevlig person.


 

Jag börjar plocka in små granar, börjar med pepparkakor och glögg.
Träffar arbetskamrater och bjuder hem vänner.







 



Så fort det vankas julmarknader så far vi dit, för att insupa lite känsla
och inspiration.


 
 

 


December 2014

Går på traditionsenlig glöggfest hos vännerna och den här kvällen är det 
lite frost ute.




 Vi åker på julbord hela familjen.






Jag bli klar med mitt syprojekt till lillprinsen.
Ett Tipi tält.






Julen kommer och vi firar med min släkt på dagen
och bara med närmaste familjen på kvällen.












Känner mig så nöjd och glad över min fina sambo, mina fina barn och
barnbarn, min älskade Doris. 
Jaa jag är så glad att det blev så bra.


 

Japp nu var mitt 2014 slut.

Är ni kvar eller har ni slutat läsa för längesedan?
Det tog lång tid att göra denna årskrönika, men kul att
blicka tillbaka och se lite av vad som hänt under året.


Nu blickar vi framåt 2015
och hoppas det blir lika bra.





Kram på er.
Helena

13 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vilken bildkavalkad med fina bilder! Hoppas att du får en fin lördagkväll! Kram Stina

Glamour-Psykologen sa...

Ja TÄNK vilken underbar sommar vi hade!! Helt fantastisk! Tack för påminnelsen ;) Kramar!

House and Garden by Bia sa...

Härlig bildkavalkad ;))...tänk vad ett år går fort ändå !
God fortsättning!
Kram bia

Martina sa...

Super!
Martina

Catta sa...

Vem orkar INTE se på alla dessa underbara bilder tänker jag, underbara!! Älskar att blicka tillbaka på vackraste sommaren vi hade, mmm, fina minnen :)

Kram!

Sallys hus sa...

Hej vännen!
Men ååå så mysigt det är att läsa och det är ju så häftigt att blicka tillbaks och se hur mycket man hunnit med på ett år. Nu ser vi fram emot allt kul som kommer hända det här året.
Kraaaaam Katarina

Lena - gott för själen sa...

Mycket roligt och fint du hittat på under året! Kul att jag fick vara med på ett hörn också ;-)

Kram Lena

Sabelhagens Olivlund sa...

Underbar krönika! Jättefina bilder. Det är så mysigt att kika in hos dig.
Ha en fortsatt fin kväll
Kram Maria

anettan sa...

På din översta del blir jag riktigt sommarsugen. Kram Anette

Mamma C sa...

En jättefin krönika med massor av fina bilder.
Kram mamma C

Anonym sa...

Underbart inlägg ....
Sötaste lillprins i gosig säng mm & liten go Doris :)
Kul att vart veckans blogg på Bloggtoppen mé/Go fortsättningskram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilket härligt år. Underbara bilder. Och vilken trädgård ni har sen. Älskar poolen och altanen. Kram.

Maria - Wikers Liv sa...

Klart jag läste hela!
Så kul att minnas året som gått!
Ett väldigt fint halvår! Härliga bilder!
Kram och ha en fin söndag!
/Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...