söndag 11 januari 2015

Ett gott skratt förlänger livet!

Hej igen!


Gillar ni humor?
Ibland tycker jag det är jättekul att
kolla på skratt program.
Vissa personer är ju roligare än andra.
Som ex programmet jag visade i förra inlägget.

Annars är Robert Gustavsson och  Mia Skäringer några av mina favoriter.
 Filmer som Sunes Sommar och framförallt Yrrol
är filmer som jag skrattat så jag nästan kissat på mig åt.

Nu har Sveriges humorelit
samlats för andra året på en gård.





Programmet är uppbyggt som
Så mycket bättre och Stjärnorna på slottet.
Alla komiker har en varsin dag där de pratar om
gamla skämt som de varit med om.

Gissar att det kan bli hur tokigt som helst.

Detta år är Eva Rydberg, Johan Glans, Måns Möller
Johan Ulveson, för att nämna några av komikerna som är med
i årets upplaga av
En Clown till kaffet
som börjar på Kanal 5
Torsd 22 Januari klockan 20.00







 Ni vet ju att ett ett gott skratt förlänger livet som talesättet säger,
men det finns en rad fysiologiska hälsoeffekter med skratt.

Bl.a. Ökar kaloriförbränningen, så skrattar man 10-15 min
ökar förbränningen med 10-40 kcal, så skulle man skratta så i ett år
 skulle det bli en viktminskning på 0,5-2 kg. Detta är också bra för patienter med
typ 2 diabetes.
Man har också sett att skratt har en smärtlindrande effekt
Helt riskfritt är det också och det har en smittande effekt.
Källa
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skratt


Gillar ni att se skämtprogram?
Eller vad kan få er att skratta så där hejdlöst och bubblande?



Kram Helena

Filmen är sponsrad.



10 kommentarer:

Anonym sa...

Skratta är det bästa som finns ju :) Kul att höra att Mia Skäringer är en favorit.. Vi är uppväxta i samma stad, bodde grannar o gick i samma skola. Hon något yngre än mig.. En tråkig sak är att hennes pappa tyvärr avled när han körde på min pappa, och åkte rakt ner i älven i vår stad. Tragiskt. Ha en fin kväll. Kram från Värmland

Mamma C sa...

Det här är något som jag missat. Gillar humorprogram.
Kram mamma C

anettan sa...

De tror jag an vara hur kul som helst. Det får vi inte missa. Kram Anette

Sofi sa...

Hej!

Gillar också humorprogram! Robert Gustavsson är en klar favorit här med:)

Ha en bra kväll fina Helena!

Kram Sofi

Charlie sa ... sa...

Älskar att skratta, gärna så det blir magknip nästan! Humorprogram piggare garanterat upp!

KRAM

Villa Ell sa...

Jag gillar humor program!
Peter Apelgren är en favorit

Kram Sandra

Lena - gott för själen sa...

Det där verkar ju hur bra som helst. Måste ses! Så härligt att få skratta så där hejdlöst!

Kram Lena

Jämtlandshanna sa...

Just nu är favoriten att skratta tillsammans med dottern på 1,5 år. Hon har ett så underbart skratt! :)
Kramar

Hemma på Sjuan sa...

Alltid bra med ett skratt :) och när vi ser tillbaka på 80-talet så är det ju rätt kul ;)
Lycka till med din viktminskning, här är en till som måste komma ner efter julen så vi kan ju peppa varandra. Kramis Suss

Fru Boholm sa...

Det kan nog bli intressant :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...