torsdag 9 februari 2012

LCHF bröd

Jag saknar bröd på morgonen, kan inte äta ägg och bacon m.m. så när jag fick smaka det här LCHF brödet på jobbet, bestämde jag mig för att baka detta goda och saftiga bröd. Jag vill ha bröd och kaffe på morgonen.
Här kommer receptet för dem som vill!

LCHF bröd
2dl  malen mandel
2dl linfrö
2 msk fiber husk
2 tsk bakpulver
1tsk salt
1 msk bröd kryddor
4 dl valnötter och solrosfrö

250g Kesella 10%
6 ägg




Blanda alla torra ingredienser.

Vispa ihop ägg och kesella och blanda med det torra.
Smörj en brödform och ställ den längst ner i ugnen.
Grädda 1 timme längst ner.

Skär upp den i tunna skivor och lägg i en plastpåse.

God frukost på er alla LCHFare!
I morgon kväll ska jag fuska lite, eftersom våra vänner kommer på mat!

Ha det bra!
Helena 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar spännande att lyckas baka helt utan mjöl. Det ser ju ut som en limpa!
/lillebror

MITT VITA HUS sa...

Jamen detta måste ju testas:)

Kram och fin fredag raring!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...