torsdag 29 december 2011

Efterrätt till Nyår

Hallå på er! Känner mig något lite bättre idag! Tur det finns alvedon. Hade inte lust att sjukskriva mig, eftersom jag ska jobba imorgon natt och jag vet att det blir jättejobbigt att hitta ersättare för mig, så därför tog jag komp idag, för att vila upp mig maximalt, så jag kan jobba imorgon. Som det känns nu kommer det gå bra!

Har letat recept, och jag tror jag hittat det jag letade efter igår, från halv åtta hos mig. Vit chokladmousse med mango och passion
Variera moussen med olika tillbehör efter smak och säsong. Tips på andra smaker som är passar bra är hjortron eller hallon.
Vit chokladmousse med mango och passion
Foto:TV4
Antal portioner: 8
Mousse
3 dl vispgrädde
225 g vit choklad
1.5 st ägg
1.5 dl kesella
Mango- och passionsfruktsås
100 g mango, fryst eller färsk
8 st passionsfrukter
½ - 1 dl passionsfruktjuice

Gör så här

1. Mousse
Vispa grädden.

2. Smält chokladen.
3. Vispa upp ägget och tillsätt chokladen under omrörning.
4. Rör ner kesellan och sist grädden.
5. Häll upp i glas och låt stå ca 2 tim eller längre i kylen.
6. Mango- och passionsfruktsås
Gröp ur passionsfrukterna och mixa tillsammans med mangon

7. Häll såsen över moussen precis innan servering.

Kopierat från http://www.recept.nu/

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...