tisdag 10 maj 2016

Snart så!

Hej hopp!

Vet inte om ni minns att jag berättade för
några månader sedan att vi har ett per resor inplanerade?
Snart är det dags för den första resan.
Som går till 
Rom



Ingen av oss har varit där. Det ska bli så kul att vandra runt
i gränderna och mötas av gammal antik historia
i vartenda hörn.

Kunna slå sig ner vid någon enkel restaurang
och sitta och titta på folk.
Hoppas kunna se lite av turistattraktionerna utan att köa flera timmar.

Min systers svärmor är från Rom och hon träffade 
sin man när hon stod och tittade ut genom sitt fönster och han stod i fönstret
mittemot.




Man säger ju att Paris är kärlekens stad, men jag tror nog att 
Rom kan räknas in där också.

Vi kommer ju fira ett år som gifta där nere, så nog
kommer kärlekens pilar spira.


Så nu är det det där vad som ska packas.
Att det alltid måste vara så svårt.



Nu ska ju vädret bli lite sämre där nere precis som här
Hoppas bara det inte kommer spöregna hela tiden.


Är det någon som sitter inne med något riktigt bra Rom tips
eller något man skall undvika?

I morgon är jag ledig igen, 

Ha en skön skön kväll.

Kram Helena


4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Mysigt med Italien och Rom. Tyvärr inga tips.. mer än dom vanliga som man hört talas om. Spanska trappan, fontana di trevi och colloseum. Kraaam Pia

Razzy sa...

Härligt med en resa till Rom, har tyvärr inga tips men hoppas ni får en härlig resa. Eva

Bara MammaMilla sa...

Rom är en fantastisk stad. Förutom de traditionella sevärdheterna, slå er ner på en uteservering på något av staden torg, ta något gott att dricka och betrakta folkmyllret. Och glöm inte att äta av den goda italienska glassen! Kram Camilla

Unknown sa...

Hela Italien är kärlekens land så nog blir det kärlek i Rom. Har varit där och ska dit i sommar igen. Fantastisk stad. Ett tips, önskar ni besöka Sixtinska kapellet så köp biljett hemifrån, det är enorma köer. Jag kom inte in sist jag var där men i sommar då så! Sedan är Pantheon vacker. Men förutom det är att bara studera folk en upplevelse. Äkta italienska barer är min svaghet. Så detta letar jag alltid upp.
Kram
Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...