fredag 6 maj 2016

Mitt Smultronställe

Hej hej!
Hoppas ni njuter!
När jag cyklade runt på jobbet idag,
tänkte jag just, vilket bra jobb jag har som
erbjuder att kunna vara ute i det vackra vädret
och samtidigt även få motion.

Nu är arbetsdagen slut och Fredagskänslan
har infunnit sig.
Hann bara komma hem och få på mig badkläder
så talade lilla O om att
Katarina och hennes Mr M var på väg till oss.
OOOpps.
Jag med kritvita ben och inte direkt sugen på att
visa mig halvnaken, men så stod de där lika fort
som jag tänkte att jag skulle hinna ta på mig kläder,
så det var bara att bjuda dem på det.
Men de verkade inte bry sig om mina vita ben.

De var nog mest lyriska över att de firade sin 21 bröllopsdag









Vi har alltid så himla mycket att prata om, så på ca
30 min
hann vi
gå igenom deras resa till New York
en annalkande resa och lite annat viktigt.
Så skönt att träffa en person som betyder så mycket
och även om det blev en kort stund, så kändes den behövlig.


Nu ska jag bättra på färgen på benen, så jag
slipper skämmas.

Ha en skön Fredag:
Kram Helena

10 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

En god vän struntar totalt i om du har vita ben eller inte! ;) Fast de ser inte speciellt vita ut!! Ser helt underbart ut det där, du! Jag har fixat lite här på trädäcket idag och kanter mer och mer sakna poolen vi hade vid förra huset. Fast det blir nog en här med så småningom ;) Visst har ni glasfiberpool, förresten? Vilken storlek? Det är en sådan vi vill ha om/när det blir pool här.
Kram och ha en fin fredagskväll!
/Maria

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Äh, vem har inte vita ben vid den här årstiden? Ja, du får ju ta bort alla "fuskisar" som har varit utomlands förstås.
Jag ska försöka bättra på min färg i morgon vid poolen :)
Ha en fortsatt skön helg

Ekenäsliv sa...

Njuter till fullo <3
Säger som de andra... vita ben ä inget man överhuvudtaget reflekterar över hos fina vänner...
Ha en fortsatt fin kväll!
Kram Anna

anettan sa...

Härlig kombo. Bara att njuta. Kram Anette

Mamma C sa...

Låter toppen, och vädret visar sin bästa sida idag med.
Kram Mamma C

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken härlig oas ni har! Kram.

Sallys hus sa...

men ååååå lilla tussan..... nu blev jag alldeles gråtig..
Vad rar du är!

Å nää du några vita ben bryr jag mig inte alls om... mina är ju så vita så de nästan är blå...haha...
Puss så ses vi på onsdag.

Kraaaaam

Anonym sa...

Hej,

Tyckte att din klänning var så fin. Jag påminner mig själv att jag har sett den förut, kan den vara från Ellos, hittar den inte på deras sida eller är jag helt fel ute? Tack för en intressant blogg.

MVH Ulrica

Helenas enkla vardag sa...

Hej Ulrica! Visst är klänningen från Ellos, men jag köpte den förra året, så därför finns den nog inte kvar.
// Helena

Anonym sa...

Tack snälla för ditt svar. Tråkigt när den inte finns kvar. Den var såå fin :-)
MVH Ulrica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...