fredag 9 oktober 2015

Naturen förbereder sig.

Fredag igen!

Veckorna bara springer iväg.

Det är snart mitten på oktober.
Har märkt att allt i min trädgård är senare än förra året.
Men det gör ingenting.
Tycker vi haft en fantastisk höst och jag uppskattar hösten mer och mer.
Främst för att naturen är så sagolikt vacker när den gör sig redo för vintervila.
Men också för modet och även inredningen. Att få boa in sig i sköna tröjor,
ponchos och tända ljus och lyktor inne, det är riktigt mysigt tycker jag.
Hösten är liksom mer kravlös, till skillnad mot våren och sommaren
 när så himla mycket skall göras och hinnas med.




 Väntar fortfarande på att mina persikor skall mogna.



 Dags att plocka in lite nya syrenhortensior, innan de vissnat helt.



Här förbereder jag mig för helgjobb.
Nuförtiden är det inte så ofta det infaller som förut.
Var sjätte helg är helt lagom kan jag tycka.


Ha en superskön helg allesammans.

Kram Helena


6 kommentarer:

Jämtlandshanna sa...

Ja visst är det härligt med höst. Imorse var första gången jag såg frost ute. :)
Kramar

House and Garden by Bia sa...

Jaa hösten är fin med sitt lugn och härliga färger !!!
Ha en fin helg trots jobb ;))
Kramis bia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag älskar hösten.... När den visar sin bästa sida som den faktiskt har gjort i år...
Den friska luften, alla vackra, mustiga färger, långkokande grytor och mustigt vin... Tända ljus ute o inne.. Allt :)
Hoppas du får en fin helg.
Stor kram
Jessica

Channal sa...

Hösten inger lugn o harmoni. Tycker om det! Kul med persikor... hoppas de mognar o blir goda! Nästan synd att äta upp dem. De är ju så vackra.

KRAM Anna

Lena - gott för själen sa...

Oj vad mycket vackra saker du har kvar att njuta av i trädgården! Har du persikoträdet utplanterat eller i kruka? Vi har ett i kruka eftersom plantskolan inte kunde garantera att det skulle klara vintern ute. Så vi fegade.

Kram Lena

Mamma C sa...

Hösten är vacker med alla dess färger. Men jag föredrar sommaren mer.
Kram Mamma C

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...