onsdag 21 maj 2014

Till mammor som inget har.

Hej i värmen!
På Söndag är det vår dag.
Mors dag.

Vet att många funderar på att 
köpa något speciellt till sina kära mammor.

Fick ett mail från Röda Korset med frågan
om jag ville förmedla till er läsare att man kan ju ge en gåva till en
mamma som inget har.

Genom att ge en summa så kan mamman få rent vatten, eller att en mamma kan överleva
en förlossning,
Eller bara något så enkelt att få en madrass att sova på.

Genom att skänka en slant 
(hur mycket bestämmer man själv)
 till

så är man med att bidra till ett bättre liv till många.




Man får ett gåvobevis som man kan ge till sin egna mamma för att visa att pengarna gått
till en annan mamma som behöver pengarna bättre.





 En fin ide tycker jag!
Man kan bidra med 26 kr så får någon en sovmatta att sova på
+ att man nog kan köpa en blomma till sin egen mamma också.



Så sätt hjälpen i rörelse mina vänner.


Kram Helena



13 kommentarer:

anettan sa...

Det var ett fint tips. Tack! Kram Anette

Villa Ell sa...

Ett bra tips, några kronor kan hjälpa många.... Men en blomma blir det alltid på mammas grav...
Kram Sandra

Sallys hus sa...

Tack för tipset!
Det där ska vi klicka hem till våra mammor..♥
Jag är huuuungrig..;)
Kraaaaam Katarina

Maria - Wikers Liv sa...

Fint tips!
Kram/Maria

Titta in hos Thess sa...

Mycket tänkvärt och en riktigt fin gåva :)
Härligt med lite trevligt bloggsällskap på lunch ;))

Kram Thess

Erikas Taktila stunder sa...

Tack för tipset!
Funderade idag vad jag skulle ge till mamma, nu är det löst.
Kram Erika

Adela sa...

Mycket bra idé och tips!
Mer värdefullt att ge detta och mamma kan ju en få blomma eller litet paket med ändå så blir det dubbel glädje:)

Kram
Adela

Välkommen Hem! sa...

Det där var ett toppentips! Hoppas många köper.
Saknar min lilla mamma i dessa tider.
Kram!
Judita

Välkommen Hem! sa...

Glömde ju alldeles att GRATTA finaste, vackra dottern!
Kram o grattis i efterskott!
Judita

Channal sa...

Fin tanke! Tack för tipset!

Kram Anna

Unknown sa...

Så bra! En god gärning gillar jag alltid. Detta skulle nog gå hem hos de flesta mammor. Kram Stina

dianasdrömmar sa...

Ett bra tips , tack kram Diana

Lena sa...

Tack för tips! Ska kolla närmare ikväll!

Kram Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...