tisdag 6 maj 2014

Snyggt när det regnar.

När man varit i ett regnigt
Paris
och bara haft en regnponcho,
då inser man
 att man gärna vill ha en regnjacka som är snygg.
Fru C som var med på resan hade en så snygg regnjacka,
hon hade fattat att det var till modestaden vi skulle till.
Nu har det precis börjat regna hos oss och nu skulle
jag haft någon snygg regnkappa att ha på mig.

Har suttit och kollat runt efter snygga och inte svindyra
regnkappor.
Hittade några som kan falla i smak,
men gud så dyrt det är att köpa regnkläder.
Inte direkt det jag vill lägga en förmögenhet på.
Men i och med alla promenader med Doris, borde jag kosta på mig en
iallafall.
Hittade några med lite rabatt.



Nr 1 Icepeak KAYA - soft shell jacka finns här
 Nr 2 Regatta Waterfal Trenchcoat finns här 
Nr 3 Rains Curve Parkas finns här
Nr 4 Patagonia Torrent Shell finns här
Nr 5 Icepeak Kirra finns här


Har ni snygga regnjackor? 
Har ni hittat några till ett bra pris?
Vad tyckte ni om de jag hittade?

Kram Helena

14 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Väldigt snygga regnjackor....jag har däremot ingen....paraplyet får duga, hihi....men har man hund som man måste ut med i ur o skur...är nog en regnjacka ett måste ;)....den röda gillade jag bäst ;)...
Kramis bia

Sallys hus sa...

Hallojsan!
Den uppe till vänster tyckte jag mest om.. Jag har bara en kort typ vindjacka som även står emot regn tror jag...men jag tror inte den håller om det verkligen ösregnar. Har ett regnställ nånstans som jag ärvt av Rasmus men det är sånt där billigt tråkigt du vet..som bara duger i skogen där ingen ser en..;)
Nu ska jag snart sluta...tralalalalalaaa..;)
Ha en fin dag!
Kraaaam Katarina
ps..jag var tvungen att lägga in bilderna på dig för du var så fin på alla så jag kunde inte välja...haha..det höll på att bli änun fler...;)

Milla sa...

Jösses, när jag läste detta kom jag på att jag köpte ett regnställ för ett par veckor sen som jag inte ens provat, men det passade! Jag köpte rosa jacka/svarta byxor på rea på Stadium. Annars har jag flera ggr tittat på denna Bondelid jacka som finns på Lager157, tips!
http://www.lager157.com/tjej/jackor/bondelid-regnrock-norrora-4
Kram Milla

Anonym sa...

Lager 157 har en snygg Bondelid till mycket bra pris. De har ju web butik.

Villa Ell sa...

Jag gillade nr 1! njae en halvsnygghänger hemma! den har många år på nacken men eftersom den inte används varje dag är den fort. i gott skick!
Så mysiga bilder på familjen :-)
Kram Sandra

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jag gillade den första:)

Har tyvärr ingen jag heller men jag skulle behöva en så man inte har något att skylla på när det regnar för att slippa gå ut!

Min vän köpte en på Ellos som är jättefin, vet dock inte priset på den.

KRAM på dig

Browneyedgirl sa...

Skulle behöva en snygg regnjacka. Äger faktiskt ingen alls :)
Hoppas du mår fint, kram så länge

Lena sa...

Har tänkt många gånger att jag borde ha en, men det har inte blivit av. Snygga du hittat där.

Kram Lena

anettan sa...

Haha nä min regnjacka är inte snygg. Håller med dig, de används ju inte så jätte ofta. Kram Anette

CONCEPT by JESSICA sa...

Jag har inga snygga regnkläder, men väldigt bra när man är ute med hund.. Allt från Haglöfs, helt klart att lägga lite extra pengar på det tycker jag. Viktigt att dem andas och är rivstarka... Men en snygg regnkappa vill jag ha när man ska vara lite "city" snygg.
Fin vecka till dig, kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Snygga, jag tror jag gillar den längst ner bäst. Jag har ett svart regnställ från Swedemount och så har jag en vattentät jacka från Didrikson. Jag kommer inte ihåg vad det kostade, men Didriksonjackan tror jag gick på 1200kr. Man behöver lite praktiska kläder när man har hund:) Och Lykke har ett regntäcke får Hurtta:)
Kram Maria

Home2tiny sa...

Gillar den röda, kul med färg när regnet öser ner o man behöver piggas upp. Själv har jag en regnjacka som jag köpte på Hawaii av alla ställen för typ 25 år sen o japp den är vattentät fortfarande, ha, ha...Kramisar Tina

Junitjej sa...

Verkligen snygga!!!

Jeanette sa...

När jag ska typ cykla eller promenadgå så har jag vanliga regnbyxor och jacka som står emot regn (PeakPerformance) men har en "rockliknande" från Didriksons i vitt. Känner inte för att lägga en massa pengar på regnkläder eftersom jag inte använder det jättemycket utan bra grejer i mellanpris duger gott.
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...