lördag 28 juli 2012

Att bli lite ompysslad är aldrig fel!

Hejsan!

Tack för alla som kommit med tips
angående objektivval!

Det jag helst ville veta var, vilka objektiv
ni själva använder er av, eftersom jag tycker
ni alla tar så himla fina kort jämt!

Nu har jag jobbat halva helgen!
När jag slutade jobbet idag,
kände jag en sådan där pulserande dunkande känsla
i bakhuvudet so sakta tog sig fram på vänster sida av huvudet!
MIGRÄN!
Jag hatar min migrän!

Kanske är det vädret eller så är det för
jag jobbat kväll och sedan dag, med alldeles för lite sömn
emellan!

Men min käre J och lilltejen
fixade all mat och jag kunde bara sitta och ta det lugnt!

TACK för det mina älsklingar!

Vinet fick J dricka, jag fick nöja mig med Cola!







Fläskfilé, potatisknyten, sallad, sparris och 
Kvibillesåsen!
Mums vad gott det var!

Nu ska jag strax få efterrätt!


Som lilltjejen har fixat idag!
Supersmarrig
vaniljvispglass med choklad!




Hörde att det är översvämningar i Göteborg!
Stackars alla som ska på Bruce konserten ikväll!
Men såg att det förhoppningsvis kommer ge sig snart!

Ha en bra kväll!
Nu börjar det mullra som bara den utanför fönstret!

Kram Helena

19 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Vad härligt att dina älsklingar pysslar om dig, när du inte är helt pigg!
Vinet såg spännande ut, ripasso brukar vara gott! Krya på dig, vännen!
Kram/ Maria

Charlie sa ... sa...

Mmmm...så underbart att bli ompysslad! Precis vad man behöver ibland. Maten ser såå god ut och din lilla tjej är en sötnos som fixat god efterrätt. Vaniljvispglass med choklad - det blir jag sugen på nu!

Hoppas migränen ger med sig snart!

Stor kram!

Ps. Här har det vräkt ner, hann precis in ;) Har en goda vänner som är på Brucekonserten...håller tummarna att det dåliga vädret snabbt drar vidare.

Sabelhagens Olivlund sa...

Panasonic DMC-FZ30 heter min kamera. Den har några år på nacken:).
Åh, stackars dig som har migrän. Inte kul! Krya på dig!
Skönt att du blev ompysslad med både mat och efterrätt.
Kram Maria

Queen of Kammebornia sa...

Blä för migrän! Hoppas du känner dig bättre snart! Kram!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Migrän är ju helt kass.....skönt att bli ompysslad iaf !!!!
Kram

Lena - gott för själen sa...

Min migrän har tack och lov i princip helt försvunnit! Det är så jobbigt när den slår till. Skönt att du inte är sängliggande i alla fall.

Kram Lena

chatarina sa...

Hoppas att du snart känner dig bättre, kram

Anonym sa...

Krya på dig du snälla kvinna!!
Många kramar!

Concept_By_Sarah sa...

Mysigt att bli ompysslad och hoppas migränen släpper. Brukar också få ibland och avskyr det. Kram Sarah

A House With A View sa...

Men guuuuuuuuuuud så gott, mums!!! Och hääärligt med efterätt också:))))) Jag är inte så inne på detta med objektiv men önskar mig ett komplement till det jag har nu vilket är 35 mm canon.

Kraaaaaaaaaaaam aka

Bara Sara sa...

Men ååh va drygt med migrän hoppas den fina uppvaktningen fick det att släppa!! Kram

@my casa sa...

Usch migränen är ju bara så jobbig:( Skönt att du blev ompysslad:)

Sonen var på Brucekonserten...tyckte den var super!

Johanna Stålros sa...

Jag vet hur eländigt det är med migrän- hua.... men så mysigt att bli ompyssla;) .Ha en fin fin söndag! Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Skönt att helgen med jobb snart är över! Känner igen det där jobbade många år så tidigare. Men så trist med migränen, lite typiskt. Ang objektivet så är det en viss skillnad enl han som sålde detta till migmen vad och hur mycket vet jag inte. Men man får vara egen zoom även här:) detta var ju fina bilder du tagit! Kram Nilla

Enkel stil sa...

Hoppas att denna dagen blir bättre så du kan krama om din snälla familj!
Kram Aita

Tina sa...

Jag kör nästan med mitt 50 mm 1.4 för jämnan nu. Förutom på längre håll telet då..
Märkte då inte av någon som helst översvämning, konstigt. Måste vara media igen..The Boss var underbar!

kramkram

Lifestyle By Lena sa...

Åh nej inte migrän, usch och fy... Tur att du blev så fint ompysslad och hoppas du mår mycket bättre idag.

Kram

Tina sa...

Jag som fått för mig att du bor i Sthlm:s området..

kramen

Lilla Majken sa...

Ja, de tog definitivt i när de skrev översvämning. Jag tror att regnet avtog när konserten började. Vi var på fredagen och då strålade solen och det var super!!!

Kram Therese

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...