fredag 25 juli 2014

När man letar pergola inspiration.

Vem vill sitta och äta
i gassande solsken?

Inte jag iallafall.

Vi skall försöka få till en pergola över
matbordet där vi sitter och äter när 
det är fint väder.
Har haft parasoll alla år, som
antingen blåser sönder, bleks och blir fula.

Har kollat runt på Pinterest
och här är lite som jag blivit intresserad av;







Nu gäller det bara att komma överens med Mr J som också har idéer hur det skall se ut.

Har precis ätit ute och blivit attackerade av getingar.
Har ni också mycket getingar?


Men trots getingar fortsätter vi att njuta.


Kram Helena

8 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Den första pergolan är galet snygg, den skulle jag vilja ha! Gärna hela huset också:)
Mycket fin inspiration du hittat.
Lycka till med valet:)
Aj då så trist med getingar!
Kram Maria

Maria - Wikers Liv sa...

Vilka fina pergola-inspirations-bilder! Speciellt första bilden! WOW! Säker på att ni komne rövarens om något snyggt!
Jo, det är en del getingar här med, tror vi har ett bo under taket :( Men än så länge är de inte sååå irriterande att vi fått gå in och äta ;)
Kram/Maria

Villa Ryttarängen sa...

Härliga skuggplatser. Den med bambutak eller vad det är gillar jag. Alltid lika spännande när man ska komma överens. Kraaam Pia

Sofi sa...

Hej Helena!

Hoppas allt är bra i värmen?
Vilka fina inspirationsbilder du visar!
Sitta och äta i gassande sol är ju inte så trevligt.
Vi funderar också på hur vi ska göra. Vår altan behöver göras om och funderar vi på att göra den större och ev göra tak. Men eftersom vi har ett vinkelhus blir det lite klurigt så vi är bara i planeringsstadiet än.
En pergola skulle ju vara fint:)

Ha en härlig Lördag!
Här blir det en tur till Smultrongården med mamma:)

Kram på dig

Villa Ell sa...

Att sitta och äta i gassande sol gillar inte jag heller... Fy!
Pergola är ju så vackert! Önskar mig en jag med... Gärna ute på tomten

Javisst är Torekov fantastiskt!
Har spenderat många somrar här!
Kram Sandra

dianasdrömmar sa...

Vi har markiser på altanen tack och lov men en pergola vore mysigt kram Diana

Enkel stil sa...

Det är skönt med lite skugga under en pergola. För såklart väntar vi på fler varma somrar. Så gillar jag den rostiga lådan hos Helt Enkelt. Kram Anita

Unknown sa...

Vi har en altan med tak och en utan som tur är. Pergola är urmysigt gärna med lite vindruvor som klängväxter i taket! Vi har inte mycket getingar än. Testa fällor dom ser ut som glaslyktor tror de finns på Indiska. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...