tisdag 23 oktober 2012

Att visa lite vinster!

Hello!
Måste bara visa några av de fina saker
 jag kunde välja när jag vann
inne hos 

 Jag valde den fina vågen från Nicolas Vahe som säljs via 
House Doctor!

 Strutsfjädrarna är från Modesto
och stjärnan från Nice presenter!
Alltså ingen vinst men lite nytt!

Den fina glaslampan och lilla rådjursbocken är en vinst!
Ja jag fick ju lägga till lite pengar, men det var det värt!


Igår var jag på kreativ fotografering
och precis innan, fick jag två tråkiga besked!
En nära familjemedlem har blivit dålig och fått åka 
ambulans till sjukhuset! 
Ingen större fara nu, men ändå!
Sedan har det varit inbrott i vårt område
och det är något jag fasat för hela livet!
Tycker det är så otäckt med främmande människor som 
tränger sig in i ens privata sfär! 

Sedan hände något underligt;
Det kom folk och knackade på och ville sälja 
hemlarm!
Har ni larm hemma?
Är ni nöjda med det?

Idag har min dag inte varit något bra alls!
Har legat till sängs
med
MIGRÄN!

Nu kan jag äntligen kliva upp och börja leva lite!

Så jag får önska er andra en skön tisdagskväll
Kram Helena

26 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Nu är det jag som säger turgumma till dig:)! grattis till din vinst! Så tråkigt med både inbrott och sjuk släkting. Jo larm har vi. kram Nilla

Helens Universum sa...

Stackars dig som har migrän, inte kul alls!
Fina bilder hursomhelst!
Krya på dig!
Kram Helen

Åse sa...

Så kul men vinst grattis till den ! Hoppas migränen gett vika !

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Vad fina saker ..och det där med inbrott är int ekul , hade inbrott hemma för några år sen och det tog ett tag innan man kom över den obehagskänslan ...

kram på dig !

Pernilla På Piazzan

TITTILINA sa...

Så många fina saker! Blev särskilt förtjust i "flasklampan".
Kram

Fröken D sa...

Usch för migrän! hoppas du piggar på dig!
Fina saker du har fått hem!så kul att flytta runt och göra om :-)

Ha det bäst!
Kram Susanne

Sabelhagens Olivlund sa...

Grattis till de fina vinsterna! Lyckliga du:)).
Huu, vad otäckt med inbrott, det är min stora fasa att någon ska bryta sig in hemma. Vi har larm.
Hoppas, hoppas migränen ger med sig och att du mår bättre nu.
Kram kram

svart vitt och rött sa...

Oj, ja, det var tråkiga händelser!! Inte kul alls! Här har också varit försäljare som vill sälja larm, men här gör de sig icke besvär för bättre "larm" än en schäferhund kan man nog inte ha :-)

Dina vinster var ju en mycket roligare nyhet! Jättefina saker du har valt! Lampan var riktigt cool, och fjädrarna gör sig väldigt bra där på byrån! Krya på dig!

Bara Sara sa...

Fina vinster!! Den där lampan skulle jag kunna ge mycket för= fin!!! Tråkugt med sjuk släkting och inbrott - är nog inte så dumt att ha ett larm ändå (vi har det!!) Kram Sara

Lena - gott för själen sa...

Fina saker du bjuder på. Grattis till vinsten!

Tråkiga saker på samma dag. Ja, vi har larm. Och hade det i förra huset också. Känns tryggt.

Kram Lena

MITT VITA HUS sa...

Men vilka fina saker du valde:)) ( bor hemma hos mig med hi hi;) hoppas migränen gett sig!
Ang larm vi kör Securitas verisurelarmet och är supernöjda:)

Kram fina du!

M

Queen of Kammebornia sa...

Usch säger jag. Jag vill så gärna att du ska få slippa din dumma migrän!

Home2tiny sa...

Usch, flera tråkigheter på en och samma gång. Hoppas allt ordnar sig. Vi har larm, en trygg investering tycker jag. Grattis till vinsten, lampan får mer än gärna flytta hem till mig. Kramisar Tina

Home Bohemia sa...

Så mycket fint du visar:)Ser mycket jag skulle vila ha här hemma:))Jag har ingen tur i lotterier utan får handla det jag vill ha själv...Krya på dig från migränen...har aldrig haft...men fy så trist:(
Kram Maria

Anonym sa...

Åh jag gillar ju självklart lampan supermycket eftersom jag har den själv. Men en fråga. Nu har jag sett både dig och Hop ta av skärmen... Varför?.......
Kram!!

CreandoPhoto sa...

Vi har visserligen larm, men erfarenheten är att tjuvarna går in ändå i vårt bostadsområde. Vårt bästa skydd är uppmärksamma grannar och att det oftast är någon hemma hos oss förstås :)

Väldigt obehagligt med inbrott, det håller jag med om :)

Kramar

Mamma med ambitioner sa...

Vilka fina vinster. Fast du, brickan är ju bara bäst, så fin, vill ha......
Inbrott hua mig jag bävar för det. Känslan av att någon har varit inne och rotat hos mig.
Vi får hålla tummarna på att vi förblir förskonade.
Kramis Kristina

mitt liv som jag sa...

Hejsan!
Så fint du har här på din blogg.
Tråkigt med alla tråkigheter och att du inte mår bra. Hoppas morgondagen blir bättre!
Kram Jennifer

Anonym sa...

Ha ha ok! Jag som trodde det var det nya nu så jag höll på att slita bort min skärm ha ha:))) kram

Anonym sa...

Glömde skriva om larmet. Det känns tryggt att ha det faktiskt. Vi är nöjda med det. Skulle inte tveka en sekund om det varit inbrott i området. Usch! Kram igen!;)

@my casa sa...

Grattis till vinsten:)
Mindre kul med ambulansfärd, inbrott & migränen
inte kul alls:(

Larm hemma har vi, hoppas det skrämmer bort några.

Kram Åsa

evalevabo sa...

Grattis turgumma... Med vinsterna alltså.
Usch för migränen. Du kan väl knappast jobba då va?
Jag tar treo comp. Har du testat akupunktur ?
Ja vi har larm med kamera detektor. Larmar alltid på natten oxå. Känner av om nån rycker i dörren. Ett måste i centrum som vi bor. Ja överallt. Så mycket inbrott nu. Vi har Securitas mycket bra.
Kram på dig. Krya på dig.

Charlie sa ... sa...

Oj, vad mycket med ambulansfärd, migrän och inbrott Helena! Hoppas verkligen det är bättre nu. Inbrott hade vi i januari...fy säger jag bara. Mådde jättedåligt lång tid efteråt.

Sköt om dig!

Kram
Lotta

Hemma på Sjuan sa...

Grattis till vinsterna, så mycket fint hos dig!
Hoppas det löser sig med familjemedlemmen. Hemskt med inbrotten men ganska konstigt att de kommer och säljer larm direkt efter. Vi har inget men hundarna skäller (i a f Svea) om nån smyger på trädgården....
Hoppas du får en fin dag - utan migrän! Kram Suss

Concept_By_Sarah sa...

Fina vinster:-). Tråkigt med sjuk familjemedlem. Ja vi har alarm hemme, känns tryggt (fast lite misstänkt när de kommer och säljer precis efter ett inbrott... jag skulle välja en välkänd firma om du funderar på alarm). Krya på dig. Kram Sarah

Två Trappor sa...

Fina vinster du valde! Du har så vackert och mysigt hemma hos dig! Den lilla ugglan i fönstret har jag också hemma, så söt :) Fy vad tråkiga händelser med sjukdom och så inbrott i området dessutom.. usch! Hoppas att både familjemedlemmen och du mår bättre nu, och att du slipper den jobbiga migränen.
Stor kram <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...