måndag 30 juni 2014

Tips på något supergott.

Måndag igen!
Veckorna bara springer på
och jag hänger inte riktigt med.

Imorgon är det 1 Juli.

Blev tipsad av Katarina om en supergod sallad,
som hon i sin tur blivit tipsad av Anna som i sin tur........

Ja ni vet hur goda recept går runt 
och tur är väl det.

Katarina sa iallafall åt mig att 
jag bara MÅSTE göra den för den är så GOD.

 Sagt och gjort igår köptes alla ingredienser förutom jordgubbar som inte fanns någonstans där jag letade, så vi körde tyvärr frystinade (gör inte det).




Vi håller med, hela familjen bara njöt och det blev ingenting över, vi slickade faten.

Så här gjorde jag;
Stekte små blomkålsbuketter och Halloumi i olja (saltade och pepprade)
Blandade BabySpenat och ruccola, rödlök, sockerärtor, räkor
och färska jordgubbar.
Ringlade över lite citronolja och balsamico.
Hade bröd och ett glas vin till.
MUMS säger jag bara.

15 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

låter ju supergott! förutom rödlöken då för min del för jag är allergisk mot lök och äter inte ... :)
ska sparas!

Home2tiny sa...

Såg receptet hos K också o kände direkt att det här är en sallad helt i min smak, så nu måste jag bara testa den. Kramisar Tina

Glamour-Psykologen sa...

Vilken spännande kombo, nu blev jag sugen på att testa! :) Ha en fin vecka, kram!

Vitae stilo sa...

Det lät verkligen supergott! Halloumi är så gott att ha i salladen.

Kram
Helen

Jennica... sa...

Mums! Den där åt jag till middag i lördags! :) Hittade den hos Sallys hus.... :)
Alla som inte testat - gör det!
Kram Jennica

Villa Ryttarängen sa...

Ja det låter gott, ska testa i helgen tror jag. Kraaam Pia

Villa Ryttarängen sa...

Ja det låter gott, ska testa i helgen tror jag. Kraaam Pia

Fru Martinsson sa...

Tack för tipset! Låter gott och fräscht!

Kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Det låter så himla gott, är sugen på att prova. Såg också receptet hos Katarina.
Ha en fin sista junikväll
Kram Maria

Villa Ell sa...

Så gott det låter! Detta skall testas
Ha en fin kväll
Kram Sandra

Sofi sa...

Hej vännen!

Nu har jag läst och sett bilder på den där underbara omtalade salladen:)
Måste ju bara prova jag med:)

Kram på dig

anettan sa...

Så gott och nu tänker jag att jag måste göra mer sallader över huvud taget. Kram anette

Bara Sara sa...

Gud så gott det låter! Massor av goda saker och det i kombination! Tack! Kram Sara

Ninelin sa...

Ser jättegott ut!

Hade det supermysigt i går ;-)

Kram N

Ekenäsliv sa...

Visst är det kul när recept vandrar runt och får lite nya twister med:))
Kram kram Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...