fredag 11 oktober 2013

Fredag med glöd!


I morse kändes det som det brann ute.

Satt och tittade på detta träd.
Hur vackert kan det bli?



Dagen har verkligen varit vacker.
Var ute en stund och plockade
in lite blommor och 
planterade lite ljung.

Mina olivträd får stå ute ett tag till, de mår bara bra av lite kyla.


 Fortsatte att förundras över aspen, hur vackra färger den hade.


 Några klängrosor kvar mot husväggen.




Egentligen ingen mening med att kratta än, för det är mycket som skall
falla ner och vi brukar avsluta med att klippa med gräsklipparen, så blir det
lite krydda till gräset.

Det här är  mindfulness, att hållas ute och greja.

Hoppas ni har det bra allesammans.

 Ha en riktigt go helg..
Kram Helena


23 kommentarer:

kavallinskan sa...

Härliga höstbilder, så vackra färger! Håller med om att det är mindfulness att vistas ute i naturen nu!
Ja nu är det bara AV som gäller :)
Ha en fin helg!
kram viktoria

House and Garden by Bia sa...

Jättevackra bilder....och visst är det fint ute nu....ska nog ut jag också i helgen och njuta av det fina vädret och alla fina färger;))
Ha det gott!
Kram bia

Prinsessorna på Bellevue sa...

Det är det verkligen. En lisa för själen... Vackra bilder och ha en jättefin helg! Och tusen tack för rar kommentar! Hoppas det blir en, någon gång!

Kraam
Petronella

Villa Ryttarängen sa...

Vilken makalöst vacker höst vi har om man pratar färger. Härligt när man kan vara ute och njuta..Kraaam Pia

Mirre Syr sa...

Ja, det är en helt andlöst vacker höst vi har...Så fina bilder! :)

Bara MammaMilla sa...

Ja, naturen bjuder verkligen på underbara färger så här års. Särskilt när det dessutom är vackert väder utan regn och blåst. Ha en riktigt fin fredagskväll! Kram Camilla

Channal sa...

Visst är det vackert! Det brinner utanför fönstret hos mig med! Sen så har det varit stor sol o blå himmel idag! Lovely!

Mysig fredagskväll till dig! KRAM Anna

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla vackert ute .Underbart med solsken .a en skön och mysig fredag .Kram Rita

Jenny sa...

Är så vackert ute nu på hösten!

Liw sa...

vilka vackra bilder :)

CONCEPT by JESSICA sa...

Vackra Vackra höst, så underbart ute nu..
Fin helg till dig, kram

Home2tiny sa...

Vänta lite...backa bandet....ska olivträd har kyla??? Jag som är urkass på det här trodde jag hade räddat mina genom att plocka in dem, blev det fel nu?? Jag som försöker rädda ett olivträd jag fått i present är tacksam för råd. Underbara höstliga o färgsprakande bilder. Njut av fredagskvällen vännen o ha det bäst. Kramisar Tina

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken härlig höstdag du haft!
Trevlig helg
Kram maria

anettan sa...

Ja det är helt underbart vackert ute nu. Jag följer ditt råd med olivträdet, säg till när du tar in det ;). Kram Anette

A House With A View sa...

Wow, så vackert!! Vilka fina höstfärger!! Och så vacker du är!!

Måste säga att din dotter bjuder på sååå fin inspo från sitt hem, tack för det :)

Kraaaaaaam aka

Fru Martinsson sa...

Det är verkligen magiskt vacker ute nu och härligt varmt med!
Trädgårdsterapi är inte fy skam!

Ha en härlig helg!!

Mittgodastefinaste sa...

Jag tog in mina olivträd, då när den tillfälliga köldknäppen kom och sen vågade jag inte sätta ut dem så det inte skulle bli så mycket "fram och tillbaka". Jag vet ju att du är proffs på olivträd.

Ha en fin helg kram Jenny

Linda sa...

Hösten är verkligen jättevacker när den är så som nu med färgerna kvar i träden och solen på himlen.

Kram Linda

Lingonberrie sa...

Underbara färger och tänk vilken höst vi har. Mitt olivträd lyckades aldrig komma ut i sommar så jag skäms lite... :) :)
kramar och ha en fortsatt fin helg

mammaxtre sa...

Minfullness, helt klart. Härligt!

Ha det fortsatt toppen!

Unknown sa...

Verkligen vackert med alla dessa löv i eldiga färger :)

Tack så mycket för din hälsning hos mig, och gud vad jag lider med dig med, att vakna på natten med värk har jag sällan gjort. Brukar dock vakna på morgonen med det, så oerhört jobbigt och jag är så less på det. Man har ju mycket som det är ändå liksom..

Stor kram på dig fina människa!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Underbara bilder. Hösten är magiskt vacker så här års innan löven fallit ner helt. Kram.

dianasdrömmar sa...

Härliga höstbilder kram Diana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...